• Anonym (Arg granne)

Grannarna sköter inte sin trädgård!

Jag bor i ett nybyggt bostadsområde där trädgårdarna ligger som små rutor, små och nära varandra. Det funkar utan problem men jag har flera gånger påpekat för våra grannar att de måste sköta sin trädgård, annars sprider ogräset som blommor hos dem sig även över till oss.
    I början så sa de att de skulle tänka på det, men nu så verkar de strunta i det. Till följd av att jag får extra mycket ogräs i vår trådgård. Nu säger de tilloch med att de vill ha en naturtomt, men varför flyttar de inte ut i skogen då? Nu bor de i ett välskött villaområde och deras tomt ser bedrövlig ut. Inte alla tycker maskrosor är fina.
    Funderar på om man kan ta upp detta med samfälligheten?  Dessutom har de börjat samla på skrot, för tillfället står det en sliten gammal möglig husvagn och ett bilvrak på deras tomt.

Blir arg!! 

• Svar på tråden Grannarna sköter inte sin trädgård!
  • Anonym (suck)

Försök njuta av dina i landsprobem...en dag kommer du har riktiga bekymmer.

• Zombie

Du kan ju knappast bestämma att dom ska fixa sin trädgård ? Sköt din så sköter dom sin om dom vill !

• Ravenna

Hur är det ditt problem? Du får väl sköta din egen tomt. Det finns inga lagar mot att ha naturtomt. Gillar du inte maskrosor så kanske du skulle flytta till lägenhet eller cementera din gård.

• Lajkie

Lägg stenplattor på din gräsmatta!! Och ha en krukväxter i arrangemang :) Problem solved!

• Grannen

Förstår att den tråkiga utsikten stör dig, Sätt upp en högt plank och odla vackra växter mot det så att du slipper se skiten.

• mrsStatham

Bara två saker är oändliga
  • LillaPaula

Haha du kan ju bara inte vara på riktigt.    

Vad kommer här näst, ska du bestämma vilken färg de ska ha på huset också?
    Ne du TS du får allt ta o flytta till lägenhet om du inte vill se grannens trägård för inte fan ska du bestämma hur de ska ha det i sin egna trägård.  

• Sweet life

Kan inte se hur det är DITT problem?

Vi bodde i en bostadsrättsförening där ordföranden gick runt som Hitler och påpekade för alla att nu var det dags att klippa gräset, klippa häcken, byta blommor i blomlådor osv. En dag slutade han och det var efter att jag talat om för honom att det inte står i våra stadgar hur jag ska sköta min trädgård och att det är något han fullkomligt ska skita i när var och hur jag sköter min trädgård...

• gullehjärtat

Du kan inte kräva det av grannen!
    Går det inte sätta en sån där "gräns" i metall som man använder mellan rabatt och gräs? Syns knappt med ska vara effektiv...

Svar på tråden Grannarna sköter inte sin trädgård!