• Anonym

    Någon som känner till denna advokat?

    Agneta Carlquist, Dina Jurister, Halmstad

    Åsikter om henne som advokat? 

  • Svar på tråden Någon som känner till denna advokat?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-27 14:18:06 följande:

    Beror ju på i vilket ärende?


    En ledtråd; Tråden är placerad under familjerätt....
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-28 19:17:57 följande:
    Då rekommenderar jag inte denna advokat.

    varför inte?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-28 20:28:21 följande:
    Hon är inte advokat, utan bara jurist.
    Och?? Även jurister vinner mål över erfarna advokater..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-29 00:01:30 följande:
    Och?? Även jurister vinner mål över erfarna advokater..

    Eftersom TS skrev om henne som advokat ville jag påpeka att hon inte är det. Vet inte varför hon ännu inte är det, trots att hon varit verksam så länge.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-29 15:08:45 följande:
    Eftersom TS skrev om henne som advokat ville jag påpeka att hon inte är det. Vet inte varför hon ännu inte är det, trots att hon varit verksam så länge.
    Hon kanske är nöjd med att vara jurist? Hon har 35 års domstolserfarenhet så ts ska inte oroa sig för att hon skulle vara inkompetent!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-29 15:08:45 följande:
    Eftersom TS skrev om henne som advokat ville jag påpeka att hon inte är det. Vet inte varför hon ännu inte är det, trots att hon varit verksam så länge.
    Hon tycker kanske att hon tjänar bra nog utan att släga ut 50 000 kronor på examen och kurser för att bli medlem i advokatsamfundet?
  • olofw

    Efter att ha träffat jur kand  A Carlqvist i ett bodelnings ärende kan jag konstatera att om hon varit ansluten till advokatsamfundet hade jag anmält henne till deras disciplinnämnd för oskicklighet och oförskämdhet.
    Varning hennes man 78 år är också med i spelet .

  • Anonym (Petra)
    Anonym skrev 2012-04-29 19:23:26 följande:
    Hon tycker kanske att hon tjänar bra nog utan att släga ut 50 000 kronor på examen och kurser för att bli medlem i advokatsamfundet?
    Knappast. Hon vet nog att hon inte skulle bli godkänd.
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym skrev 2012-04-29 19:23:26 följande:

    Hon tycker kanske att hon tjänar bra nog utan att släga ut 50 000 kronor på examen och kurser för att bli medlem i advokatsamfundet?


    Plus drygt 10.000 kr per år till samfundet.
  • Anonym (H)
    olofw skrev 2017-08-31 20:43:29 följande:
    Efter att ha träffat jur kand  A Carlqvist i ett bodelnings ärende kan jag konstatera att om hon varit ansluten till advokatsamfundet hade jag anmält henne till deras disciplinnämnd för oskicklighet och oförskämdhet.
    Varning hennes man 78 år är också med i spelet .
    Oj, vad trist
Svar på tråden Någon som känner till denna advokat?