• CrankyBaby

Behållare för välling

Hej, nu har jag precis börjat med välling till min 6månaders flicka, jag ger henne även diverse tillskott. Jag tycker det är så otympligt att ta med vällingportioner i påsar och separata behållare. Är det någon som har förslag på en bra behållare som inte tar mycket plats? Har ni även tips på favoritnappflaskor vore det jättebra. Sista frågan, hur ofta bör jag byta ut nappen på nappflaskan med risk för svamp etc?

Tack!

• Svar på tråden Behållare för välling
  • Micaela

Vi har alltid haft en plastburk med vällingpulver o skötväskan nerpackad i en necesär o hemma har vi en plastbehållare från Nestlé som rymmer en hel vällingförpackning..

För oss har MAM´s nappflaskor fungerat jättebra.. Först de "anti kolik" med botten ventil o napp nr 1.. Napp nr 2 kan du köpa på vissa apotek o babyproffsen. Sen finns strl 3 och X.. De köps på typ ICA eller Ge-Kås i Ullared ..

Byter nappar gör vi bara när det är dags att gå upp i strl.. Annars så diskas dem efter varje gång, destilerar gör vi genom att micra dem.. Finns tydliga instruktioner på hur man gör på MAM´s hemsida .. Annars så kan man ju bara koka dem i 5 min om man hellre vill göra det ..    

• narie24

Såg på Ica kvantum att de säljer en plastbehållare med tre fack för att förbereda pulver portionsvis.runt 40 kr. Har en liknande , minns inte var ja köpt den, och det har varit toppen när man är iväg.

• CrankyBaby

Tack snalla ni for era svar! trodde aldrig jag skulle fa hjalp sa fort :) Behallaren med tre portioner har jag hort talas om, det ar perfekt nar jag ska ha med mig olika typer tillskott.

Glad

• Leni82

Vällingdoserare använder vi till ersättning. Supersmidigt. Finns på ica el babybutiker

Svar på tråden Behållare för välling