Hej Jew Jag hade planerat i två år på operationen, tagit reda på information och sånt, till slut hittade jag en sida på nätet, ukrainahelsoresor, där jag prata med en kvinna som hade hand om allt
Så feb 2011 beslöt jag och åka ner till ukraina (simferopol)
Hursomhelst, så operara jag mina vader med 5cm, med Ilizarov metoden, du får ha en ställning utan på benet med 8 st stift och även en titan spik innuti benet, och jag fick ryggmärgsbedövning så ja var vaken under hela operationen, och det var inge roligt och höra hur dom såga och hacka i benet. operationen tog drygt 4 tim
efteråt fick jag ligga på uppvak, där var jag groggy, först hade jag ingen känsel efter några timmar kom smärtan känndes som och få stötar i benen, jag fick morfin under två dagar, sen fick jag komma upp till sjukrummet,
Jag kan säga så här du kommer ha ständigt ont i bena men speciellt när man har kommit till 3cm då börjar muskler sener hud streckas ordentlig, mina hårstrån stod rätt ut, du kommer även få en ringnyckel du kommer skruva på 4ggr om dan 1mm
Och du kommer smärtstillande sprutor som ochså kunde göra riktigt ont ibland,
sen kommer du få problem med magen tack vare sprutorna, och att man ligger i sängen för det mesta, jag hade svart avföring ett tag, och varje gång jag skulle gå på toa gjorde det jätte ont i bena där stiften satt kändes som massa nålar trycktes in,
Sen kommer man ligga oerhört obekvämt eftersom du har ställningen och kan bara ligga på rygg.
Smärtan är inte det värsta sköterskorna talar ingen engelska så man behöver lära sig ett och annat ord på ryska,
endast några läkare prata engelska. Maten är ochså usel
Idag är jag fortfarande inte återställd jag fick en otäck infektion på höger ben när dom skulle låsa fast benet med skruv och jag har ätit antibiotika sen juni, jag har även svårt att gå då mina hälar har svårt
att komma ner på marken eftersom benet är längre en musklerna och hälsenan, får man nåt som kallas droppfot
vilket man måste stretcha oerhört mycket men man kan få operara hälsenan för att få ner foten,
operation kosta 14000 euro Jag ångrar varje dag att jag gjorde den här operationen det är inte värt alla
bekymmer som kan uppstå, Man ska under inga omständigheter göra den här operationen om man inte måste pga ena benet är kortare än andra men jag hade samma problem som du jag led av att vara kort, och tänkte på
det konstant, så en benförlängning skulle väl fixa allt tänkte jag jag har ju sett och läst det i kina och det gått bra, så varför skulle inte jag fixa det, det blir väl lite bekymmer och lite tufft men det tar man väl då tänkte jag,
Verkligheten är tusen gånger värre och svårare en man kan föreställa sig jag är hellre kort och kan gå och springa än och vara längre och rörelsehindrad,
det är inte värt det. aldrig värt det om man har friska ben jag råder dig till och inte göra det kanske det går lika illa för dig som mig
hoppas detta gav lite mer information till dig är det något mera så fråga mvh Perfectdark