• sär skriven

Skor till bröllop.

Jag är inget modelejon precis, och har väl sällan brytt mig om vad andra tycker. På mitt bröllop känns det emellertid mera viktigt och nu har jag kommit till skorna. Planen är att ingen ska behöva se mina skor alls, eftersom klänningen är lång, men precis som när man går på dejt och inte tänkt sig att ligga, är det ju bra om det ser schysst ut "utifall att". Klänningen är champagnefärgad enligt bild, vilket gör det lite svårare med skor. Vill gärna kunna använda dem vid senare tillfällen också, och därför tyckte jag att vita kunde passa bra. Eftersom mina fötter hatar skor har jag ingen lust att lägga en förmögenhet. Jag hittade dessa och undrar lite vad ni tycker om dem i kombination med klänningen? Som vanligt lyckas jag aldrig placera bilden på rätt ställe, men okej. Ni fattar ju ändå.

http://www.shoestyle.se/products/duffy-sandal-med-remmar-36-42/056312/1061343889.aspx
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Svar på tråden Skor till bröllop.
  • Mälaröbo

Jag skulle inte välja platta remsandaler till en så "snofsig" klänning. Lite klack eller enkla pumps.

En släkting hade fin klänning och tennisskor..... Varför lägga kraft på det ena och förstöra det med det andra?? 

• sär skriven
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-04-24 18:15:23 följande:
    Neeeeeej, jättefula ju och inte alls passande på en brud!

Varför inte dessa om du nu inte vill ha klack:
    www.shoestyle.se/products/duffy-ballerina-36-...
    eller
    www.shoestyle.se/products/wildflower-cassandr...

eller om du kan tänka dig klack:
    www.shoestyle.se/products/esprit-sandalett/05... 
    Jag har normalt sett ingen uttalad klackfobi, men nu är klänningen figursydd efter mig och tyvärr glömde jag lägga till klack i beräkningen, det vill säga, klänningen är EXAKT så lång som jag är. Därförk an jag inte välja klack. De översta skorna hade fungerat stilmässigt, men jag är rädd att mina fötter kommer försöka mörda mig efter en halvtimme. Det är därför jag försökte hitta några med remmar; mindre tryck = mindre blåsor = bekvämare bröllop.
    Mälaröbo skrev 2012-04-24 18:15:35 följande:
    Jag skulle inte välja platta remsandaler till en så "snofsig" klänning. Lite klack eller enkla pumps.

En släkting hade fin klänning och tennisskor..... Varför lägga kraft på det ena och förstöra det med det andra?? 
    Som sagt, klack är uteslutet tack vare att jag är klantig!
  • sär skriven
    Voluptuous Shalimar skrev 2012-04-24 18:15:23 följande:
    Neeeeeej, jättefula ju och inte alls passande på en brud!

Varför inte dessa om du nu inte vill ha klack:
    www.shoestyle.se/products/duffy-ballerina-36-...
    eller
    www.shoestyle.se/products/wildflower-cassandr...

eller om du kan tänka dig klack:
    www.shoestyle.se/products/esprit-sandalett/05... 

Nummer två bland dina länkar såg ju riktigt bra ut! Jag har skummat igenom sida in och sida ut och tyckt att just de där skorna såg "perforerade" ut men nu såg jag att det ju var pärlor. De ser dessutom rätt sköna ut. TACK!
  • Voluptuous Shalimar
    sär skriven skrev 2012-04-24 18:23:16 följande:
    Jag har normalt sett ingen uttalad klackfobi, men nu är klänningen figursydd efter mig och tyvärr glömde jag lägga till klack i beräkningen, det vill säga, klänningen är EXAKT så lång som jag är. Därförk an jag inte välja klack. De översta skorna hade fungerat stilmässigt, men jag är rädd att mina fötter kommer försöka mörda mig efter en halvtimme. Det är därför jag försökte hitta några med remmar; mindre tryck = mindre blåsor = bekvämare bröllop.

Som sagt, klack är uteslutet tack vare att jag är klantig!
    Min erfarenhet är att klänningen gärna får sluta 5 cm ovanför marken. Mkt lättare att gå då. 
  • Voluptuous Shalimar
    sär skriven skrev 2012-04-24 18:25:11 följande:
    Nummer två bland dina länkar såg ju riktigt bra ut! Jag har skummat igenom sida in och sida ut och tyckt att just de där skorna såg "perforerade" ut men nu såg jag att det ju var pärlor. De ser dessutom rätt sköna ut. TACK!
    Vassego! Perfekta brudskor tyckte jag!
  • La Lola

Köp skor med kilklack!
    Mycket enklare att gå i än vanliga.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-04-24 19:07:06 följande:
    Köp skor med kilklack!
    Mycket enklare att gå i än vanliga.
    äh tusan....såg nu att klänningen blir för kort....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sär skriven
    La Lola skrev 2012-04-24 19:07:45 följande:
    äh tusan....såg nu att klänningen blir för kort....
    Tack ändå Lola! =0)
Svar på tråden Skor till bröllop.