• myone

    Britax freeway montering???

    Någon som kan förklara hur man monterar britax freeway? Finns bild på stolen, men syns knappt. Är det dessutom någon som kan visa med bilder skulle jag bli superglad. 

    Har letat efter instruktioner men hittar inga. 

  • Svar på tråden Britax freeway montering???
  • Dr Mupp

    Fäst stolen med underförankringbanden, dra bilbälten runt bygeln vid barnets fötter och fäst metallbrickan (som hänger i ett band) i bilbältet.  
    Stolen kan fästas i både trepunkt och tvåpunktsbälte. 


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Linastrumpan

    Vill du ha en komplett bruksanvisning så kan jag mejla över den. Inboxa din mejladress isf


    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Linastrumpan

    Konstigt för jag har fått fler Inbox av de som vill ha bruksanvisningen. Jag kan inboxa dig i helgen när jag har tillgång till dator

  • robban8101

    Hej!

    Jag behöver veta om man kan montera en britax freeway i baksätet utan stödben?
    Skulle vara jätte tacksam om någon kan maila i-bok till robert_medin@bahnhof.se
    Gärna så snart som möjligt.

    Mvh
    Robert

  • Linastrumpan

    Den kan monteras i baksätet utan stödben. Jag ska försöka komma ihåg att mejla bruksanvisningen ikväll även till dig Myone. Jag har glömt bort det.....

  • TQM

    Försöker återuppliva denna tråden då jag behöver hjälp att montera Britax Freeway. Jag har läst bruksanvisningen men förstår ändå inte... De här underförankringsbanden, hur sjutton ska de fästas i bilsätet?? (har den i framsätet) Vore tacksam om någon kunde förklara väldigt pedagogiskt, eller gärna visa en bild :Drömmer

  • Dr Mupp
    TQM skrev 2013-12-26 17:52:33 följande:
    Försöker återuppliva denna tråden då jag behöver hjälp att montera Britax Freeway. Jag har läst bruksanvisningen men förstår ändå inte... De här underförankringsbanden, hur sjutton ska de fästas i bilsätet?? (har den i framsätet) Vore tacksam om någon kunde förklara väldigt pedagogiskt, eller gärna visa en bild :Drömmer
    Om du har fästöglor i golvet så fäster du underförankring banden i dem. Annars kan du fästa dem i stolens glidskenor eller så drar du dem bara runt stolsätet. I ena änden av underförankrinsbanden är den en ögla. Så du dra bandet runt det du vill fästa och sen igenom öglan så sitter underföranktningsbanden som de ska. 

    Är du säker på att det är en freeway du har? De är nämligen ganska gamla, slutades tillverka 06 eller 07 så de nyaste stolarna är redan 7-8 år gamla. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • TQM

    Tack för hjälpen, lyckades till slut... Japp det är en Freeway så den har några år på nacken, men läste på Britax hemsida att det är ok:


    Hur länge håller en bilbarnstol?

    Plasten som används i våra bilbarnstolar har inte någon begränsad livslängd, eftersom den inte blir porös eller spricker med åren. Trots detta rekommenderar vi att du byter bilbarnstol efter ca åtta till tio år. Anledningen till detta är att de kontinuerliga tekniska framstegen under denna tidsperiod är så stora, vilket innebär att du kan ge ditt barn ett ännu bättre skydd.


    Det viktiga är att stolen är kontrollerad och godkänd i enlighet med den aktuella standarden ECE-R44/03 eller 04. Förutsatt detta finns det inga hinder i vägen för att fortsätta använda en bilbarnstol som inte har varit inblandad i en olycka.

Svar på tråden Britax freeway montering???