• FruSöderström

Hjälp mig! Hur gör jag en tågtårta?

Vi ska ha barnkalas på lördag och jag tänkte göra en tågtårta, men hur tusan gör jag botten?

Gräddar man en tjock jäkel med liten area och delar eller gör man en tunn i en långpanna?

Kanske finns det något annat sätt också?

please, hjälp mig!

• Svar på tråden Hjälp mig! Hur gör jag en tågtårta?
  • Jennie Brunflo

Gör 2-3 sockerkakor (beroende på hur stort tåg du vill ha)i såna där avlånga brödformar/sockerkaksformar.

Sedan kapar du i lagoma stora vagnbitar och så kapar du en bit som du sätter som hytt på loket.
    Till hjul tar du ballerinakex.

• Allegra

Två rulltårtor. En delar du bara till två vagnar och en delar i två och sedan den ena i två delar och lägger ovanpå som en förar hytt till ett lok. Så det blir ett lok och tre vagnar (man kan göra mera om det blir mkt folk.
    Ovanpå dom olika vagnarna kan du ha frukt ( tex.bananslantar, kiwiskivor,jordgubbar)
    eller godis (gelehallon,nonstop, punchpraliner mm)
    Som räls har vi haft rån som skorsten marshmallows och hjul noblesse eller något annat runt godis som passar.
    Ja också klä allt i grädde *glömde* och så kan du rita dörr och fönster på loket med glasyr. Och ha godissnören mellan vagnarna.
    Denna tårta kan varieras i det oändliga
    Lycka till.

• MAMMSY

Minns när jag var liten då hade vi glassblock som tågvagnar å ballerina kex som hjul,sen satte mamma rån på sidorna om glassen å fyllde på med godis så att det såg ut som ett god(i )s tåg..

• FruSöderström

tack för hjälpen. 3 olika bud.

Jag får se hur jag gör, alla var ju bra!

Svar på tråden Hjälp mig! Hur gör jag en tågtårta?