• Anonym (XXX)

Svettas på natten

Jag är inne på min 3:e månad med sertralin 50 mg har inga mer biverkningar än att jag svettas floder på nätterna typ 5 av 7 per vecka. Det är otroligt stressande eftersom det inte framgår i FASS att det ger det som biverkning bara utsättningssymtom ? Jag äter detta pga hälsoångest och alla vet ju vad nattliga svettningar innebär...är det någon mer dom haft den här problematiken ? Lite förbryllad att inte ger med sig efter så lång behandling. Snälla hjälp .

• Svar på tråden Svettas på natten
  • Anonym

Mitt råd till dig är att be din läkare att göra ett EKG.
    Nattliga svettningar kan ha med hjärtat att göra

• Anonym (XXX)

mmm jag kollade EKG i november, UL på hjärtat 08. Men jag tror det har med sertralinen att göra.

• Lorylei

Jag hade rysliga svettningar när jag började med Sertralin kanske första 4-6 veckorna men dom har avtagit nu och kommer väldigt sällan. Tar 50mg / dag och har snart ätit i fem månader.

• Madbe

"alla vet ju vad nattliga svettningar innebär" - inte jag.. Vad innebär det?

• Anonym

Jag har haft perioder med två olika anti depressiva medel (Citalopram och Venlafaxin).
    Citalopramen gav mig väldiga svettningar under natten, hade även lättare att svettas vid mindre ansträngningar.

Det är en vanlig bieffekt av anti depp.
    Om svettningarna är för jobbiga finns det medel för att dämpa dem . 

Det bästa är ju såklart att prata med någon psykolog om saken 

• Trialanderror

Äter venlafaxin och svettas som en gris på nätterna. Det bokstavligen rinner om mig.
    Men jag kan leva med det eftersom medicinen funkar.

Innan åt jag paroxetin och svettades dygnet runt, vad jag en gjorde så rann svetten på mig.

Men det är som
    Sagt vanliga bieffekter på antidepp mediciner , bara att lära sig leva med det.

Svar på tråden Svettas på natten