Alla storstäder är väl lite densamma. Jag hsr inte varit i Wien men en hel del i London, Moskva, och Paris. Det man får tänka på i Europa är att det sällan är lika anpassat med ramper, rulltrappor, hissar för barnvagnar och rullstolar. Man ser inte lika många barnvagnar ute (De verkar hålla sig hemma på gatan tills de går helt själva - men jag ser överhuvudtaget sällan barn inne i city i storstäder däremot i parker) - OM det är så att ni använder en sulky eller liknande så kan det vara bra att tänka på. Men småbarn brukar uppskatta rätt enkla nöjen så man måste inte hitta färdiga aktiviteter. Gå in på ett köpcenter med löfte om leksaksaffärsshopping. Spatsera genom parker och ät glass i stora lass. Sitt på en parkbänk i solen och läs en barnbok. Busa lite och ta med en hamburgare från en tråkig restaurang och ät den som picknick i en park. Det har jag sett många Parisare göra med sina barn
Segla en medtagen båt i en damm. Leta lekplatser på bakgator. Åk buss, spårvagn, tunnelbana eller liknande - många barn gillar det.