Froststar skrev 2012-04-25 13:07:13 följande:
Nu bor jag i hus och kan därför tvätta hästgrejerna i samma tvättmaskin som allt annat

Men man ska nog inte tvätta sådant i gemensamma tvättstugor pga allergi eller att någon riskerar att få päls på sina grejer.
Nu vet jag inte var du bor men jag vet att det finns flera ställen som erbjuder tjänster att tvätta och reparera hästutrustning. T.ex. T&A Horseware i Vellinge.
Men jag gjorde en snabb sökning på blocket i hela landet "tvätt hästtäcken" och fick flera träffar. Även på google. Så sök där och kontakta ett sådant ställe. Eller installera en tvättmaskin i lägenheten. Finns inte tvättmöjligheter i stallet där du har hästen? Hur gör de andra som har hästar där? Man kan också tvätta dem manuellt om man har ett ställe att hålla till på, t.ex. i anslutning till stallet, hos någon man känner som bor på landet eller i hus med trädgård eller vid en sommarstuga.
Det finns också flera trådar på Buke ang. tvätt av hästtäcken

Även ridsport ifokus. Lycka till.
Jag har precis bytt lägenhet.
Där jag bodde förut hade vi egen tvättmaskin, men här där vi bor nu kan man inte instalera någon tvättmaskin.
Bara tvättstuga som gäller.
Jo, visst kan man lämna in till täckestvättar, men det känns ju så surt att behöva betala massa pengar för att tvätta schabrak, lindor och paddar =(