• Anonym (lusad)

Det bästa lusmedlet?!

Hej!
    Jobbar på en förskola och har fått löss. Inte alls kul. Men men, jag köpte Hedrin Once och använde den. Detta fungerade inte. Använde den först i måndagskväll, på tisdagen hittade jag levande löss och gjorde om behandlingen idag hittade återigen levande löss. Har nu köpt ett annat medel som heter AntiLice som säger att det ska räcka med en behandling. Den måste man dock ha i över natten så måste idag åka på arbetsintervju med löss i håret. Känns lagom kul! Men, vad ska man göra?

Jag undrar om AntiLice verkligen fungerar, vad har ni för erfarenheter? Någon som har något annat medel att rekommendera om detta inte skulle fungera?
    Vet någon om det finns lusmedel med gift i nuförtiden? Jag kunde bara hitta sådant som kväver lössen och det har uppenbarligen inte fungerat när jag gjorde den andra behandlingen.  

• Svar på tråden Det bästa lusmedlet?!
  • Jenny 993

jag har hört om en kam som an kan köpa på apoteket som dödar lösen omgående... vet dock ej vad den heter men har släkt som använt den å säger att den e bättre än alla lusmedel som finns

• Anonym (lusad)
    Jenny 993 skrev 2012-04-25 11:29:09 följande:
    jag har hört om en kam som an kan köpa på apoteket som dödar lösen omgående... vet dock ej vad den heter men har släkt som använt den å säger att den e bättre än alla lusmedel som finns
    Okej, det var inget jag såg idag när jag var inne. Men om det medlet jag köpte idag inte fungerat så ska kolla upp det tack!
  • Anonym

Kam tar bort löss och ägg
    NitFree är en luskam som både tar bort löss och dess ägg tack vara kammens mikrokanaler. Det gär att du inte behöver använda något kemiskt lusmedel, utan det ska räcka med att kamma under 3-5 dagar. 

Läs mer om NitFree påwww.lusfri.nu

• Butterscotch

Vi har använt Hedrin Once och tycker att det funkade alldeles utmärkt (det enda som var dåligt är att man blir så jäkla oljig i håret, jag tvättade håret typ 5 gånger innan det försvann...). Är du säker på att du använde tillräckligt mycket? Alternativt har du fått bort lössen, men fått nya dagen efter på förskolan. Det finns en förebyggande sprej som heter Linicin prevent, den kan du använda efter att du lusbehandlat, för att undvika att få löss på nytt.

• Anonym

Elektrisk luskam 
    Med denna apparat skall man kunna avlägsna både utvecklade löss och ägg utan några kemikalier. Den skall fungerar genom att en elektrisk laddning skapas mellan tänderna på kammen och tar död på lössen och deras ägg vid kontakt.

Apparaten är endast lämplig för vuxna eller barn över 3 års ålder, men kan även användas på husdjur som hundar och katter och skall enbart använd endast på torrt och kammat hår. 

Kammen drivs av batterier och den elektriska laddningen är mycket liten och skall därför vara omärkbar vid användning.

Mer informtion finns påwww.topcom.net
    uskamma frekvent
    Med en luskam och korrekt och frekvent kamning kan det gå att bli av med löss även utan kemiska medel. CLINIC Luskam är ett exempel på luskam som kan användas för att avlägsna både löss och gnetter. 

Mer information hittar du på www.unigroup.dk

• Butterscotch
    Jenny 993 skrev 2012-04-25 11:29:09 följande:
    Jag har inte provat den själv, men har bekanta som har gjort det. De flesta av dem tycker att den funkar bra på kort hår, men att det blir för svårt/plågsamt att kamma långhåriga personer.
  • Anonym (lusad)
    Anonym skrev 2012-04-25 11:35:04 följande:
    Kam tar bort löss och ägg
    NitFree är en luskam som både tar bort löss och dess ägg tack vara kammens mikrokanaler. Det gär att du inte behöver använda något kemiskt lusmedel, utan det ska räcka med att kamma under 3-5 dagar. 

Läs mer om NitFree påwww.lusfri.nu
    Fast jag vill att det ska försvinna på en gång och inte ta flera dagar. För om man måste kamma i en massa dagar så måste man ju byta lakan varje dag och tvätta kuddar med mera. 
    Jag vill göra det en gång så att det är överstökat sen.  
  • Butterscotch
    Anonym (lusad) skrev 2012-04-25 12:54:07 följande:
    Fast jag vill att det ska försvinna på en gång och inte ta flera dagar. För om man måste kamma i en massa dagar så måste man ju byta lakan varje dag och tvätta kuddar med mera. 
    Jag vill göra det en gång så att det är överstökat sen.  
    Byta lakan behöver du inte göra, i alla fall inte av den anledningen att lössen kan spridas. De blir så svaga efter några timmar utanför hårbotten att de inte kan föröka sig, och de dör inom ett halvt dygn/ett dygn.

Håller för övrigt med om att det är viktigt att lössen och äggen dör direkt, så att man inte riskerar att överföra dem på andra under de dagar man luskammar.
  • Anonym (lusad)
    Butterscotch skrev 2012-04-25 14:05:54 följande:
    Byta lakan behöver du inte göra, i alla fall inte av den anledningen att lössen kan spridas. De blir så svaga efter några timmar utanför hårbotten att de inte kan föröka sig, och de dör inom ett halvt dygn/ett dygn.

Håller för övrigt med om att det är viktigt att lössen och äggen dör direkt, så att man inte riskerar att överföra dem på andra under de dagar man luskammar.
    Tycker det står olika överallt. På lusmedelsförpackningarna står det att man ska göra rent allt man haft i håret och lakan och sånt. Att lössen överlever i 36 timmar. Så kommer tvätta allt i alla fall, för att vara på den säkra sidan. 
Svar på tråden Det bästa lusmedlet?!