• Loppan8604

V.15 och ha tajt kroppsstrumpa för att skymma magen??

Hej!

Ni som varit gravida eller är de: Hade/har ni kunnat ha en kropps strumpa som "drar" in magen i vecka 15?? Det gäller bara att kunna skyma den en dag inte hela tiden. Va tror ni?? Vet om att de ska vara obehagligt att ha tajta kläder runt magen men kan man stå ut en dag??

Tacksam för svar! Kram  

• Svar på tråden V.15 och ha tajt kroppsstrumpa för att skymma magen??
  • Lilla fjunet

Varför ska du ha det?? (nyfiken)
    Jag hade ingen mage i v 15 så jag vet faktiskt inte om man kan det. 

• Loppan8604
    Lilla fjunet skrev 2012-04-25 12:38:16 följande:
    Varför ska du ha det?? (nyfiken)
    Jag hade ingen mage i v 15 så jag vet faktiskt inte om man kan det. 
    Ska på bröllop å vill inte att de ska synas:) kläningen ja köpt e svindyr å sitter perfekt när ja provade den med "Menamage" så tänkte att i å me de e första barnet så kasnke magen inte e så stor men om de skulle vara de så kanske man kunde haft en sådans strumpa som "håller inne den":)
  • Loppan8604
    DetLillaÄcklet skrev 2012-04-25 12:46:48 följande:
    Det är ju helt olika! Du måste nog testa innan du vet...

Jo de tror ja också men tänkte kolla ifall någon hade provar;)
  • DetLillaÄcklet

I v15 kunde jag ha strumpbyxor som håller in magen, inte så bekvämt men ville inte visa upp magen på tillställningen jag var på. Men det är faktiskt helt omöjligt att veta om du kan ha såna plagg eller inte. Magen är olika hos olika kvinnor, speciellt så tidigt i graviditeten.

• Konvaljen

Jag har haft det i vecka 12 (3:e grav) och det funkade sådär. Rätt obekvämt och jag såg ganska plufsig ut när jag ser på bilder efteråt.
    Testa och se om det funkar!

• Fiii

Med mitt första barn hade jag ingen som helst mage i v 15, inte ens på kvällarna, så det är möjligt att du inte har det heller, men det där är ju så olika. Tarmarna lever liksom sitt egna lilla liv där i början. :) Nu andra gången så bara ploppade magen ut mycket tidigare och kvällstid v 15 var det en omistlig kula... Har använt såväl vanliga strumpbyxor som riktigt, rejäla gördeltrosor (nu senast på bröllop i v 20) för att "hålla in" magen och tycker att det fungerar utmärkt. Till slut kan man ju inte trycka in kulan, nu halvvägs går det inte längre för mig, men den får lite nättare form åtminstone. Tycker inte alls att det är obekvämt, utan snarare tvärt om – ganska skönt när något håller om magen. Fick tips om att det kan vara bra att ha en rejäl gördeltrosa efter förlossningen också, som hjälper magen på traven åt andra hållet, så det är kanske ingen dum investering oavsett?

Håller tummarna för att det fungerar och du kommer i klänningen! 

• Loppan8604

Tack alla för era svar:) tror ja köper ett par när de börjar närma sig å se om de går:)

• LindaLarsson

Det har jag tänkt på innan med, men det borde absolut gå. Livmodern har ju bara precis börjat sticka upp en liten bit över blygdbenet i v 15, så mest är det väl svullna, pluffsiga tarmar som ska dras in lite :) Men försök ät mat i förväg som minskar uppblåsthet, annars blir det kanske magnip!

Svar på tråden V.15 och ha tajt kroppsstrumpa för att skymma magen??