Är min kille sjukligt svartsjuk ?
Hej! Jag behöver verkligen råd och hjälp när det gäller min kille. Vi träffades för 6 månader sedan och jag föll pladask. Jag tänkte att äntligen har jag träffat den rätta. I ett ganska tidigt skede frågade han hur många killar jag ledgat med och jag svarade ärligt 10 stycken. Efter en tid började han ställa en massa frågor om killarna jag varit med och sade att han tycker det är äckligt att jag varit med så många. De här killarna har jag haft unfer en period på 10 år och de flesta i tonåren. I början frågade han inte så mycket men med tiden har det bara blivit värre. Han anklagar mej för att ha varit slampig och är så rädd att jag har ett dåligt rykte och att han då får han skämmas för mej. Han är väldigt mån om vad andra tycker och tänker. Han säger att alla hans vänner tycker illa om sådana som "legat runt" och att det hör till hans principer att man skall "spara sig". Enligt honom är jag onormal för att ha legat med så många och att det bara är hans tankesätt som är rätt.När han har druckit får jag värsta utskällningarna och har ingen respekt för mej. Han jämför sig jämt med mina gamla flammor och frågar konstant om dem. Vi har ingen fungerande vardag längre eftersom varje dag går ut på att han gnäller på mej om vad jag har gjort. Han säger att han tänker på det konstanr och mår dåligt över det. Ett annat problem är att han inte litar på mej. Jag kan inte fara någonstan utan honom för då ställer han till stridigheter. Han tror jag skall ha andra män när jag umgås med mina vänner. Själv har han haft ett förhållande i 7 år och tycker att han har all rätt att hålla kontakt med sitt ex? Det stör mej att jag skall bli utskälld för mina ex som jag inte ens tänker på längre, när han skall få prata med sitt ex.. Jag har märkt att han från början inte har mått så bra och att han ofta tar till alkoholen, vilket också stör mej. När han inte gnäller berättar han för mej hur mycket han älskar mej och att han vill ha barn med mej. Han säger att han inte kan tänka sig att leva utan mej och att han hellre dör då. Jag har själv inte haft några allvarliga förhållanden eftersom jag inte hittat den rätta.. Men jag vill verkligen leva resten av mitt liv med den här killen, men så som det är nu går det inte. Jag är utmattad och deppig av alla hans anklagelser och utskällningar. Enligt mej själv tyder hans beteende på osäkerhet och svartsjuka.. Men det erkänner han inte. Vad skall jag ta mej till? Hur skall jag kunna hjälpa honom? Är det ett hopplöst fall? Vad kan hans tankar och beteende bero på? Snälla hjälp mej rädda mitt förhållande.! Tack på förhand!