• Evig kärlek

    Tillbakagående utomkvedshavandeskap?

    I förrgår på gynakuten sa läkaren att det såg ut som ett utomkvedshavandeskap men som var tillbakagående. Eftersom jag blödde en del hoppades han att det skulle försvinna av sig självt antar jag. Fick svar idag på proverna och mitt HCG hade gått från 950 till 150 på 1 v. Så det blev ingen operation utan läkaren sa nu att det verkar vara ett missfall (fick beskedet via telefon av en sköterska).

    Känner mig så förvirrad. Har jag fått ett X eller ett MF? Eller räknas ett tillbakagående X som ett MF?

    Fick inga restriktioner alls om huruvida jag ska vänta några månader innan vi försöker igen eller något. Känner mig lite tom just nu.

    Någon som vet mer om detta? Påverkar det kroppen som ett vanligt missfall eller som ett vanligt x? Känns som att det är så stor skillnad så jag vill veta...

    Och förresten... Är nu livrädd för att detta ska hända igen. det här var min första graviditet så det känns ju lite jobbigt... Någon som haft X där det gått bra? 

  • Svar på tråden Tillbakagående utomkvedshavandeskap?
  • Dr to be

    Det beror på vad du menar- jag drabbades av ett X i maj förra året. Embryot hade satt sig i äggledaren som tyvärr var tvungen att opereras bort. Förlorade även 2.5 liter blod på kuppen (blödde ut i buken från den trasiga äggledaren).

    Två månader senare blev jag gravid igen och i skrivande stund har jag vår 5 veckor gamla dotter sovande i famnen

    Hoppas allt ordnar sig

Svar på tråden Tillbakagående utomkvedshavandeskap?