• Anonym

Skäms för liten snopp

Jag är arg på mig själv. För det är inte nog med att jag har komplex för att jag är medelålders och aldrig varit ihop med en kvinna. Jag skäms dessutom för att jag har en så liten snopp. Den är knappt 13 cm. Vilket inte precis är något som gör mitt självförtroende bättre när man läser vad tjejer och kvinnor tycker såhär. För bara detta gör ju så att man då blir osäker på sig själv och aktar sig för att ta kontakt. Och det trots att man stundtals tror att man ska bli totalt galen av längtan ibland. Allt sedan jag saknar en kvinna något så enormt ibland. Så jag undrar nu helt enkelt om du tycker att jag behöver skämmas för att jag har en lite snopp. Jag skäms nästan för att jag måste fråga. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Skäms för liten snopp
  • sexologen

Hej!

Du behöver absolut inte skämmas för storleken på din penis. Storleken varierar mycket mellan män och storleken har ringa betydelse för sexlivet. Penis storlek varierar mellan 9-22cm. 

De män som hör av sig där deras storlek på penis är ett problem är oftare de som har en stor penis. Jag hoppas att du ska känna dig stolt över hela din kropp och inte låta den hindra dig i din längtan att få känna närhet och träffa en partner.    

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin   

Svar på tråden Skäms för liten snopp