• Sephora

Bjudmat på Valborg?

Är alltid skoj att få gäster...men iobland behöver man lite tips och inspiration vad gäller maten man skall bjuda på!
    Vad ska ni äta på Valborgsmässoafton? Eller vad föreslår ni till fyra vuxna och tre barn? Skall helst inte vara för avancerat.... .

• Svar på tråden Bjudmat på Valborg?
  • ventilera mera

Jag ska bjuda på lyxiga hamburgare då jag får gäster i helgen. Hemlagade burgare (nötfärs blandad med grillmarinad med röksmak) och klyftpotatis eller steakhouse fries. Istället för hamburgerbröd köper jag blandade frallor eller bakar egna bröd om jag hinner.
    Sen lite roliga tillbehör, som ädeloströra (ädelost, rödlök och creme fraiche - mixa), kanske aioli, gott bacon, olika grönsaker, guacamole, nån god ost eller ett par olika sorter, bara att fantisera på.

Funkar till både barn och vuxna.

• Sephora

Blir nog att jag gör hamburgare imorgon fredag!Äter ju gärna gott andra dagar också.  :) Tack för tipset!
    Lutar åt att det blir potatisgratäng och kallskuret kött på Valborg.... . Kom gärna med tips på goda tillbehör! 

• eembla

Gör potatissallader, eller potatisgratäng, sen har du olika sorters skinkor osv, kallskuret som sagt, och massa frukter och sallader :)

Svar på tråden Bjudmat på Valborg?