• April123

"stissig" bebis

Min dotter på 3½ månad är i perioder lugn, men oftast ganska "stissig" till sättet.Dvs hon är ganska stel i kroppen och fäktar med armar och ben.
    Och jag tror inte detta är att hon vill mkt, utan jag märker att det eskalerar och trappas upp hela tiden. hon blir stissigare ocg stissigare och sen kommer lite gnäll som sedan går över i gallskrik, och då hläper varken napp eller att man håller henne.
    någon som också har det så och vet vad det beror på?
    För jag blir inte klok på det.
    Tror inte det är som att hon e trött, för hon har sovit mkt idag, men ändå varit sådan hela dagen.
    kan det vara magont tro? 

• Svar på tråden "stissig" bebis
  • Epic Fail

Oj det kan bero på så mycket saker så det är svårt för mig att råda dig. Jag tror att det kanske är bäst att du tar upp dina tankar med bvc för de känner ju till barnet bättre än vi här på familjeliv. Jag tror dock inte att det är något speciellt eller något farligt så var inte orolig

• Rocket Mania

Stolpa upp exakt allt du och bebisen gjort idag så blir det lättare att hjälpa.

Vad du ätit, hur hon ätit (+ vad), vad ni gjort, var ni varit osv 

• April123

hmm ja...Hon har i princip varit sån idag sen hon vaknade...inte hela tiden, utan det går att vilse-leda henne en stund, men efter ett tag e hon så stissig så hon bara skriker o då hjälper inget,
    Hon äter ganska ofta. Jag ammar henne typ varannan timme, kanske en gång i timmen på kvällen. Och detta är trots att jag inte är säker på om det är magknip eller inte, men hon blir ju oftast lugn då iaf.
    Jag tror inte hon e hungrig, för hon kräks ganska ofta och hennes mage är ganska hård på kvällen.
    Men beter sig barn så om det är magknip? 

• Rocket Mania
    April123 skrev 2012-04-25 22:04:24 följande:
    hmm ja...Hon har i princip varit sån idag sen hon vaknade...inte hela tiden, utan det går att vilse-leda henne en stund, men efter ett tag e hon så stissig så hon bara skriker o då hjälper inget,
    Hon äter ganska ofta. Jag ammar henne typ varannan timme, kanske en gång i timmen på kvällen. Och detta är trots att jag inte är säker på om det är magknip eller inte, men hon blir ju oftast lugn då iaf.
    Jag tror inte hon e hungrig, för hon kräks ganska ofta och hennes mage är ganska hård på kvällen.
    Men beter sig barn så om det är magknip? 
    Testat att ta bort all mjölk ur din mat? Precis allt. Minst 2-3 veckor.

Har ni inte varit ute något? 
Svar på tråden "stissig" bebis