Baby Jogger City Mini GT
Är det någon här som har köpt nya City Mini GT från Baby Jogger? Har en 2,5 åring som skulle behöva en extravagn när vi går till dagis och är ute på lite längre äventyr. Vad är bra resp. Mindre bra?
Är det någon här som har köpt nya City Mini GT från Baby Jogger? Har en 2,5 åring som skulle behöva en extravagn när vi går till dagis och är ute på lite längre äventyr. Vad är bra resp. Mindre bra?
Hej, skulle vilja rekomendera en baby jogger city mini 4 hjul. Den är stabil o super bra även till större barn, har liggläge oxå.
Vi köpte en Gt och jag är hur nöjd som helst. Det jag främst tycker om med den om man jämför med vanliga city mini är hjulen och handbromsen. Tror även den är rymligare i sittmåtten än övriga city mini. Sedan är även handtaget vinklingsbart.
Vi har med en GT och är supernöjda. Är väldigt lättkörd och smidig och väldigt enkel att fälla ihop och tar inte så mkt plats i bilen. Gillar även att det finns en handbroms som är smidig när man åker buss/tåg och den tar inte så stor plats heller :) Sittdelen har vi inte provat än med tyckte den kändes skön iaf. Gillar även att det är mycket förvaring.
Halloj!
Vi ska nog köpa en GT. Va o provkörde idag o min ganska långa son på snart 4 år fick jättebra plats. Jämförde måtten i blschyren vi fick o GT har större sits än vad mini har.
Men jag undrar om ni som har den tror den funkar på vintern oxå??? Va egentligen inne på City Elite, men den e så bred, 70cm, mot GT som va typ 62. Men Elite har ju större hjul. Men visst borde väl GTs hjul räcka????
Är det en vintervagn du ska ha bör du nog inte välja en trehjuling. Är barnet 4 år så kan barnet gå eller åka pulka de dagarna det inte är plogat. Annars tror jag att GT: funkar bra om det är plogat. Inte ultimat kanske men här i Stockholm är det inte säkert att det blir mer än 1 månad snö per år. Det kan jag nog klara utan vagn om det verkligen krisar :)
För oss är det likadant. 2,5-åringens vagn men storebror på 5 sitter mer än gärna om tillfälle ges ;)
Tror inte ståbräda på vagnen är någon bra lösning då det stora barnet inte får plats med huvudet mellan handtaget och suffletten. Då måste barnet stå utanför handtaget och du som föräldet får gå jättekonstigt skulle jag gissa.
HFör oss har det fungerat så att stora går och får sitta och vila emellanåt om vi t.ex är en dag i stan eller på Skansen som vi var för två veckor sedan. Då får lillebror gå de minutrarna medan storebror "vilar musklerna" som han säger :)