Vart kan man köpa ett startpaket med scrapbooking grejor??
scrapbooking
Jag har läst lite om detta, tycker det verkar så roligt, så jag söker nu ett startpaket, nån som vet vart man kan köpa det?
scrapbooking
Jag har läst lite om detta, tycker det verkar så roligt, så jag söker nu ett startpaket, nån som vet vart man kan köpa det?
Panduro
www.papprika.se/
Panduro har säkert, fast jag brukar tycka att de där startpacken är rätt överskattade! Gå in i en hobbyaffär istället, alt. butik på nätet, och välj ut det som du specifikt är intresserad av!
Tips på grejer:
-syrafritt lim (anti-acid)
-En bra vass sax
-Saxar med olika "mönster"
-Pappersskärare, finns tex på clasohlson
-Punchar
-Stämplar, stämpeldynor
-Klistermärken
-Bakgrundspapper
-Färgade ark
-Scrapbook album
Du behöver naturligtvis inte köpa allt på en gång!
Jag är helt nyligen funnit detta, och tycker det skulle vara kul att testa lite.
Finns det någon nybörjar bok?
Måste man ha arken i plastfickor? För att sakerna man sätter på arken buktar ut?
Finns det helt platta klistermärken och grejor som man kan klistra på arken, utan att behöva ha dom i en plastficka?
vill också veta, hittade inget startpaket på papprika.se
Jag har både scrapbooks där arken sitter i plastfickor och där de inte gör det. Jag föredrar att ha dem i fickor då sidorna håller mycket bättre då. I det album som saknar fickor har limmet släppt på vissa ställen och då kan det "fastna" när man bläddrar.
Jag brukar inte använda särskilt "utbuktande" grejer när jag scrappar, men jag har sett de som använder sidenband eller klistermärken som buktar lite. Jag tror att det går bra så länge det inte står ut tokmycket.
Det brukar gå att köpa tidningar om scrapbooking i välsorterade tidningsbutiker. Annars kan du ju kolla på nätet också, där folk scrappat "digitalt". Det handlar mest om att omsätta idéer på papper och att använda olika tekniker för att göra snygga layouter. Man brukar komma på lite eftersom!
Givetvis finns det helt platta klistermärken som man kan använda. Kolla på tex akademibokhandeln, timari, plus lokala hobbybutiker för att se vilka klistermärken som finns.
Någon som har:
Stora boken om Scrapbooking, den är lila finns på aldibris, kan den vara bra för en nybörjare?
Jag vill också hitta startkit...
någon som kan rekomendera en bra bok för nybörjare?
scrapaddicted.se har startpaket, har inte köpt nåt själv.
Men du kan ju titta om det är något för dig.
Kostade från 400 tror jag.
finns startpaket på Akademibokhandeln (LundeQ) i Uppsala och på Claes Ohlsson oxå har jag sett.
Och även på färgaffärer här i U-A
så kolla på nån välsorterad bok/pappershandel eller hobbyaffär
ahh clas ohlsson, det hade jag inte en tanke på, ska kolla upp det, bra pris var det ju iaf
tack så mycket
cleas ohlssons var inte så jättefina kanske men på uppsalafärg hade dom lite roligare
för du var väl uppsalabo tua?
jajjemän, vart ligger uppsalafärg?
ska säga att jag inte riktigt vet vad det startpaketet innehåller...
Men Uppsalafärg ligger på stan brevid Teliabutiken.
Om du går gågatan ner och gårförbi Forum och går yttervägen till Svava så ligger den på högersida.
Sen kan du ju alltid köpa nönstersaxar på Cleas Ohlsson har för mig att man får 4st för 39 kr.
Hittade ett paket som någon sålde på Tradera förut, det var hur mycket grejer som helst, flera tusen saker. Jag bjöd 400:- för det men blev överbjuden i sista stund, det blev sålt för 500:- ist. Kanske någon mer som säljer ut sånt där, till vrakpriser. Värt kolla upp iaf!
Jo jag har kollat tradera, men eftersom jag är nybörjare så vet jag ju inte riktigt vad sakerna är värda. Tycker att många av paketen som såldes där blev dyra även fast det var mycket grejer.