• izzi

Förkyld i snart två veckor

Hej

Måste bara fråga någon här (har varit på vc  och de säger att jag bara har en vanlig förkylning).  Förra lördagen fick jag ont i halsen och sedan jättesnorig. Typiska symptom på bihåleinflammation, men ingen feber. Nu snart två veckor senare snyter jag fortfarande tjockt grönt snor (ursäkta) och måste köra nässpray för att kunna andas. Halsen gör fortfarande ont.  I morgon är det en vecka sedan jag var hos läkaren och det enda han gav var hostmedicin vilket iof har hjälpt på min hosta. Det togs prov på halsen men visade ingenting.

Är detta verkligen en förkylning?    Har aldrig varit med om att ha sånt snor så här länge. Till saken hör att jag är höggravid och då blir det tydligen jobbigare. Läkaren vägrade sjuksskriva mig förövrigt. Vet varken ut eller in

• Svar på tråden Förkyld i snart två veckor
  • Nenne 71

Har dom tagit näsodling? Tycker du kan höra av dig till VC och be om ett.

När jag var gravid blev jag skittäppt i näsan och fick höra att det var normalt vid gravidetet. Men det slutade med att jag inte kunde äta något för det gick inte att svälja då jag inte fick någon luft annat än genom munnen. Efter näsodling fick jag pencellin.

Ja det kan ju vara en väldigt envis förkylning men ring till vc och säg att du inte är bättre.

• Fia 28

För mej är två veckor ingenting när de gäller förkylning. Halsont och snor är väl inte symptom på bihåleinflammation vad jag vet. Men om det trycker på kinderna/pannan när du böjer dej ner så tyder det på bihåleinflammation så då kan du behöva pencilin. Annars finns ju saker du kan göra själv utan medicin också. Dricka mycket vatten så du får ut snoret och använd näskanna för att spola rent bihålorna!

• Fia 28
    izzi skrev 2012-04-26 10:09:10 följande:
    Nej, någon nästodling togs inte. Ja jag har ju svårt att andas också. Det tar på krafterna det här. Ska ringa igen.
    Nej, jag är aldrig förkyld så länge och framförallt har jag aldrig haft sånt tjockt grönt snor så här länge. Näskanna är det på apoteket man köper det?
    Näskanna brukar finnas både på apotek och hälsokostaffärer.
Svar på tråden Förkyld i snart två veckor