Kläder till majbarn
Hej
Vad har ni köpt för ytterkläder till era majbarn? Förra gången fick jag barn i januari så då var det ju inte så svårt. Men nu vet jag inte. Är beräknad till mitten på maj, blir det för varmt med fleeceoverall?
Hej
Vad har ni köpt för ytterkläder till era majbarn? Förra gången fick jag barn i januari så då var det ju inte så svårt. Men nu vet jag inte. Är beräknad till mitten på maj, blir det för varmt med fleeceoverall?
Jag har bf 16 maj. Jag har inte köpt någon overall alls, endast ett par tjockare byxor och en tjocktröja. Jag har en dotter som föddes i början av juni och vi behövde aldrig någon overall så jag kör på samma denna gång Sen har vi både en tjockare och en tunnare filt så man kan anpassa det efter vädret.
Nej vid skanstull jag betalar en grej på ringen nu kommer om 5 minuter
Också bf den 17. Jag har köpt Newbies stickade overall, den bör räcka.
Heja, Jag har BF 7 maj. Igår fyndade jag denna begagnad i superbra skick Tradera ! www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=3455950§ionid=clothes&subsectionid=age01
Haha inte undra på att syrran aldrig fick smset!! Förlåt!
Men... Jag har bf 16 maj och har lånat en halvvarm overallgrej för jag minns att det ett år var mellan 4-10 grader fram till midsommar i Svea och Götaland så det kan bli kallt, men som sagt låna räcker ju och så köpte jag vantar utan tummar idag ( vid skanstull haha) för det kommer ju till pass även i höst tänker jag.
Har BF 8 maj, har köpt en one-piece aktig dress i svettistyg so jag tänkte använda! Har även en tjockare plyschoverall som jag lånat av syrran, man vet aldrig!
Tror mormor har köpt en fleeceoverall med till svala sommarkvällar som hon utryckte det, men i strl 62 men den kan man också ha ifall set behövs
Jag har köpt en overall från pop i bomull/fleece på Tradera, plus en tunnare overall i bomull. Det vanligaste är ju att man klär de små för varmt, och ska man gå efter hur man själv klär sig (som ju många rekommenderar) så hade jag inte varit så sugen på att ha på mig en tjock fleeceoverall i maj. Men jag håller med, det är jättesvårt att veta. Min dotter föddes 13 juni, men då var det så varmt så hon hade bara tunna kläder eller blöja i vagnen. Hon var väldigt varm av sig ska tilläggas.
Min son skulle föddas i Maj, men kom i Juni. Jag körde på en fleece jacka och byxor. Sen hade han alltid en filt runt sig i barnstolen eller vagnen. Tänk på att inte klä för varmt.