• izzi

Kläder till majbarn

Hej

Vad har ni köpt för ytterkläder till era majbarn? Förra gången fick jag barn i januari så då var det ju inte så svårt. Men nu vet jag inte. Är beräknad till mitten på maj, blir det för varmt med fleeceoverall? 

• Svar på tråden Kläder till majbarn
  • cocos87

Jag har bf 16 maj. Jag har inte köpt någon overall alls, endast ett par tjockare byxor och en tjocktröja. Jag har en dotter som föddes i början av juni och vi behövde aldrig någon overall så jag kör på samma denna gång Sen har vi både en tjockare och en tunnare filt så man kan anpassa det efter vädret.

• izzi
    cocos87 skrev 2012-04-26 10:26:07 följande:
    Jag har bf 16 maj. Jag har inte köpt någon overall alls, endast ett par tjockare byxor och en tjocktröja. Jag har en dotter som föddes i början av juni och vi behövde aldrig någon overall så jag kör på samma denna gång Sen har vi både en tjockare och en tunnare filt så man kan anpassa det efter vädret.

Då ska vi ha samtidigt, jag har bf 17:e

Tror jag gör som du då bättre med lite tjockare kläder än att köpa en hel overall som kanske blir använd ett par dagar.   
  • cocos87
    izzi skrev 2012-04-26 10:30:31 följande:
    Då ska vi ha samtidigt, jag har bf 17:e

Tror jag gör som du då bättre med lite tjockare kläder än att köpa en hel overall som kanske blir använd ett par dagar.   
    Åh vad spännande

Ja, jag menar om det skulle bli mer kyligt någon dag är det ju bara att bädda med tjockare filt/täcke i vagnen, vintern ska ju vara över nu så det ska nog gå bra! 
  • moii

Nej vid skanstull jag betalar en grej på ringen nu kommer om 5 minuter

• goabarn77

Också bf den 17. Jag har köpt Newbies stickade overall, den bör räcka.

• izzi
    moii skrev 2012-04-26 13:21:26 följande:
    Nej vid skanstull jag betalar en grej på ringen nu kommer om 5 minuter

Hehe SMS eller?
    goabarn77 skrev 2012-04-26 13:33:40 följande:
    Också bf den 17. Jag har köpt Newbies stickade overall, den bör räcka.

Ok, var har du köpt den?
  • moii

Haha inte undra på att syrran aldrig fick smset!! Förlåt!

• moii

Men... Jag har bf 16 maj och har lånat en halvvarm overallgrej för jag minns att det ett år var mellan 4-10 grader fram till midsommar i Svea och Götaland så det kan bli kallt, men som sagt låna räcker ju och så köpte jag vantar utan tummar idag ( vid skanstull haha) för det kommer ju till pass även i höst tänker jag.

• pandyb

Har BF 8 maj, har köpt en one-piece aktig dress i svettistyg so jag tänkte använda! Har även en tjockare plyschoverall som jag lånat av syrran, man vet aldrig!

Tror mormor har köpt en fleeceoverall med till svala sommarkvällar som hon utryckte det, men i strl 62 men den kan man också ha ifall set behövs

• goabarn77
    izzi skrev 2012-04-26 15:37:56 följande:

Hehe SMS eller?

Ok, var har du köpt den?

På Kappahl, de har en serie som heter Newbie med en massa sött.
  • sassus

Jag har köpt en overall från pop i bomull/fleece på Tradera, plus en tunnare overall i bomull. Det vanligaste är ju att man klär de små för varmt, och ska man gå efter hur man själv klär sig (som ju många rekommenderar) så hade jag inte varit så sugen på att ha på mig en tjock fleeceoverall i maj. Men jag håller med, det är jättesvårt att veta. Min dotter föddes 13 juni, men då var det så varmt så hon hade bara tunna kläder eller blöja i vagnen. Hon var väldigt varm av sig ska tilläggas.

• Moi Mokulat

Min son skulle föddas i Maj, men kom i Juni. Jag körde på en fleece jacka och byxor. Sen hade han alltid en filt runt sig i barnstolen eller vagnen. Tänk på att inte klä för varmt.

Svar på tråden Kläder till majbarn