• Anonym

Satte in pengarna på fel konto!

Jag bytte bank för nått år sen o idag skulle mamma föra över pengar till mej. Kruxet är att hon förde över till mitt gamla konto, som inte finns längre. =/

Är det kört? Hon skulle ringa banken o prata med dom, men pengarna borde väl studsa tillbaka till hennes konto? Hur lång tid kan det tänkas ta?

• Svar på tråden Satte in pengarna på fel konto!
  • Anonym (?)

Om inte ditt gamla konto finns längre borde du transaktionen rimligtvis inte kunnats genomföra, dvs pengarna drogs inte från din mammas konto. Din mamma kan ju kolla hennes eget konto och se om pengarna är kvar.

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-04-26 10:27:37 följande:
    Om inte ditt gamla konto finns längre borde du transaktionen rimligtvis inte kunnats genomföra, dvs pengarna drogs inte från din mammas konto. Din mamma kan ju kolla hennes eget konto och se om pengarna är kvar.
    Pengarna har dessvärre dragits redan. Hon satte in dom till en annan bank när vi numera har samma. Så då kanske det tar nån bankdag innan det studsar... Hoppas det iallafall.
  • Anonym (ja)

Det är nog ingen fara. Min sambo fick pengar insatta på ett konto som han avslutade för många år sedan i en bank där han numer inte har några konton alls. Dessa pengar studsade inte men han fick gå till den banken och visa legitimation och sedan fick han pengarna överförda till sin nuvarande bank. Tydligen ges inte gamla kontonummer ut till någon annan så trots att kontot var avslutat för fyra-fem år sedan så stod kontonumret till det avslutade kontot registrerat på hans personnummer.

• NoWiMom

Råkade göra samma sak för ett tag sedan själv, ringde då banken som förklarade för mig att gamla kontonummer aldrig återanvänds. Så pengarna studsar tillbaka inom några dagar.

Svar på tråden Satte in pengarna på fel konto!