• lurvbollen

Hur mycket skall temperaturen stiga bär man är gravid?

Hur mycket skall temperaturen stiga bär man är gravid? Jag har en normal temperatur på 35,7. Nu när jag har gått över tiden två dagar (testat -) så har jag en temperatur på 36,5. Kan min temperatur tyda på en graviditet?

• Svar på tråden Hur mycket skall temperaturen stiga bär man är gravid?
  • Annica84

ingen?? jag är oxå nyfiken

• fenomena83

jag undrar också, puffelipuff
    (min temp är på 37,2 och den brukar va på 36,6 typ)

• Flingan Söt

Jag undrar också. Någon som vet?

• Bispan

Ni skriver inte vad era temperaturer är i de olika faserna. När ni skriver normalt, är det då tempen ni har efter mens fram till ägglossning ni eller den från ägglossning fram till mens?

Är tempen ni kallar "normal" den temperatur ni har från ägglossning fram till mens och att den stigit ytterligare efter att ni INTE fått mens kan det tyda på en graviditet. Eller att temperaturen först stiger vid ägglossning och stiger ännu lite mera när ägget fastnat. Kan väl även ske före beräknad mens antar jag.

• fenomena83

hmmm vad jag menar med normal är typ hela tiden, utom precis innan äl, för då stiger den lite också, annars är den på samma hela tiden även under mens innan mens och efter mens.

• fenomena83

SHIT nu är den till och med uppe i 37,5
    å jag har inte feber å är inte sjuk...
    måste springa och göra ett kissetest å se om jag har ÄL (isf har ja gräknat VÄLDIGT fel)

• monisen65

En liten fundering...

det är väl morgontemp man måste gå efter...alltså...man måste ta tempen det första man gör på morgonen utan att stiga upp...så har jag fått lära mig iallafall. Temperaturen kan ju förändras under dagen...och redan efter att man stigit upp så är det en ansträngning för kroppen och temperaturen ökar.

Lycka till alla.

• Bispan

Hmm.. okej... det normala/vanliga är annars att temperaturen höjs med ca 5 tiondelar när man haft ägglossning.

Det finns väl alla variationer naturligtivs. Men enligt "skolboken" ser det ut ungefär så här men temperaturförändringarna i cykeln.

Ex, jag har innan ägglossning ca 36,2, fram till ägglossningen
    efter ägglossningen ca 36,7 fram till mens

Förutsättningen är ju att man tar tempen samma tid varje morgon innan man kliver ur sängen. Man ska också sovit helst sammanhängande i några timmar också för att få de mest tillförlitliga mätningarna.

• fenomena83

aha, ja jag vet då ingenting om sånt här med temp och så.
    ska börja mäte på morronen istället då å kolla va som händer.
    eller förresten det kanske inte är nån bra idé ändå.
    sover aldrig sammanhängande mer än två timmar i streck varje natt pga bråkig son, så det kan väl inte visa rätt då. 5 timmar har jag hört. oj det vore en dröm.
    kanske ska lägga ner det här med tempen då

men har man inte hög kroppstemp öht hela dagen när man är gravid då?

• Linsis

Mäter man under dagen så är det missvisande. För att kunna använda tempen måste du ta ungefär samma tid varje morgon. Tempen stiger efter ägglossning och ligger kvar högt om du är gravid. Annars sjunker den i samband med att mensen kommer, för att stiga igen när nästa äl har varit.

• Babynr1

Oh vad spannande for min temp ligger fortfarand pa runt 37.. "normalt" ligger den pa 36.6.. Jag ar pa dag 30 och har inte fatt mens annu..
    JAG HOPPAS OCH HOPPAS!!!!!!!!!

• fenomena83

Jaaa hihi själv e jag gravid!!!!
    Testade GRAVID i morse på bim+8 med cb digital!!! Har testat negativt fyra gånger sen bim så jag antar att jag är låghormonare, hade inte kissat på 12 timmar när jag testade men iaf gravid är jag!!!!! Tjohooooo! *hoppar runt och dansar*
    Så på mig stämde det med hög temp iaf
    Hoppas det stämmer för dig också babynr1 *hoooooooppas*
    lycka till!!!!!!!!!!!

• Babynr1

GRATTIS! GUD VAD KUL!
    ONSKAR ATT DET BLIR SAMMA FOR MIG!

Men vagar inte testa annu..Jag kanske oxa ar låghormonare! Vem vet.
    Nar hade du din agglossning? Eller forsta dagen pa sista mensen?

• fenomena83

tack tack!!!!
    jag hade senaste mens 17 december, ägglossningen vet jag inte riktigt men det var väl i slutet av december nån gång, mellan 30 december - 1 januari, typ...
    när hade du bim då?? ja vänta med att testa nåra dar till om du nyss hade bim... man blir så besviken av minus....

• Babynr1

Jag vet aldrig nar jag har min BIM, for det kan vara allt fran 26-31 dagar..men vad som ar sakert ar att jag alltid far brunaktiga flytningar minst 4 dagar innan mens och att jag kan se pa temperaturen att mensen ar pa vag eftersom min temp da sjunker med ungefar 0.4 grader..och inget av det har jag nu!

• Babynr1

Jag testade + imorse!! Jag kunde inte vanta langre sa jag testade pa morgonen.

• Lady Bling

Jättegrattis fenomena83 och Babynr 1!!!! Vad spännande! Är så glad för er skull!

• Babynr1

TACK och lycka till ni oxa! Kommer garna till traden. bf i september har jag.
    Jag ar sa glad!!!!! Jag hade ett symtom denna manaden som jag inte haft innan. Jag var svullen kunde inte dra in magen...

Svar på tråden Hur mycket skall temperaturen stiga bär man är gravid?