• Karamellsmurfen

Bryta muntligt avtal blocket?

Hej! Jag la ut en annons på blocket gällande min hund som jag tyvärr måste sälja pga ändrade familjeförhållanden. Igår ringde en kvinna i ett närliggande län och ville köpa den, dock inte för det pris jag begärt utan billigare och jag sa att det gick bra, hon ska hämta den på söndag. Idag ringde det en man från min hemstad och var intresserad, han ville dessutom betala det fulla priset. Kan man bryta avtalet med kvinnan? Vad ska jag göra? Funderar på att säga att hunden böivit sjuk eller liknande och att jag därför inte kan sälja till henne. Hjälp mig! Jag vill ju tjäna så mycket som möjligt på affären (och nej, jag skulle ALDRIG sälja min hund till ett oseriöst hem)

• Svar på tråden Bryta muntligt avtal blocket?
  • Mynta

Seriöst? Du lovar bort hunden utan att ha träffat köparen? Och nu vill du sälja den till den som betalar mest? När man omplacerar djur är prio 1 den nya ägaren, inte priset. Träffa båda två, och avgör sedan vem som är lämpligast.

• Benjy

Säg att du har ångrat dig, och att du vill behålla hunden själv.

• eulalian

Hur kan du säga ja till någon du inte träffat? Sen tycka att det är okej att personen bara hämtar hunden utan att ni lär känna varandra? Herregud...

• LunaLunatic

Är inte rätt köpare viktigare än pris?

Mamma till Cewwynné (uttalas Kevin)
Svar på tråden Bryta muntligt avtal blocket?