• LiveHappy

Söka samma arbete flera gånger?

Var inne på monster och kikade på nya arbeten som kommit ut. Och det är en viss butik som lägger ut samma jobbsökningar flera gånger om. Är det för att dom inte hittat rätt person eller uppdaterar dom bara så dom hamnar längst upp för att få in fler arbetsansökningar?

Ska man söka arbetet igen? Va ca tre veckor sedan jag sökte jobbet där och inte hört något.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-26 12:16
    Sista ansökningsdagen var 04-22, det har ju redan varit? Hur kommer det sig att dom lägger upp det sådär flera gånger?

• Svar på tråden Söka samma arbete flera gånger?
  • malka02

Kan ju hända att de anställde fel person förra gången? sök på du :)

• seandra82

tycker du skall söka igen det spelar ingen roll hur många gånger du söker. anledning de lägger upp samma jobb el liknande jobb på vilken jobbsökarsida på nätet som helst  har väl olika anledningar, fel person, de har inte hunnit ordna med schemaläggning på det jobbet , chefen har inte tid, helt enkelt, en felskrivning från jobbet el monsters eller den som skrev in jobbanonsen med fel datum el inte ändrat sista jobbsök datum etc listan kan göras lång jag har sett många många jobb komma tillbaka på bla ams å det är den största jobbsökarstället.

• LiveHappy

Behövde inte söka arbetet igen, fick ett mail nu om att jag var välkommen på en intervju. Glad

• Johan70
    LiveHappy skrev 2012-04-26 15:13:31 följande:
    Behövde inte söka arbetet igen, fick ett mail nu om att jag var välkommen på en intervju. Glad
    Vad bra. Annars skulle jag ha föreslagit att du skulle ha ringt dit själv för att höra hur det går med din ansökan.

Lycka till på intervjun!
Svar på tråden Söka samma arbete flera gånger?