• Hild

Erfarenhet av biljettshop.se?

Eftersom jag var dum och inte visste att ticnet är de man ska köpa av köpte jag Madonna-biljetter av biljettshop.se.

Jag tror inte att den är fejk(vilket jag tänkt kolla med ett ticnetombud), utan jag är orolig över :

1. Att det ska finnas biljetter med samma streckkod.

2. Den är köpt innan ticnets ordinarie biljettsläpp som var den 17 februari. Jag köpte i förhand av biljettshop.se den 13 februari. Det är också det datumet som står på den, alltså att den är utskriven eller uthämtad då.
    Kan det innebära ett problem? Kan man nekas inträde pga av det? Jag tänker att det kanske inte går hand i hand med ticnets köpvillkor då man fått den innan biljettsläpp.

3. Är även orolig över det här: svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=1788963&queryArt1451716=biljett&sortOrder1451716=0&doneSearch=true&sd=105671&from=siteSearch&pageArt1451716=8

Har för övrigt köpt av biljettshop.se förut och kommit in, men jag är ändå orolig(mycket pga datumet).

• Svar på tråden Erfarenhet av biljettshop.se?
  • Tirem

Kan gissa att du betalt mer än ordinarie pris? Jobbar själv inom branschen dock ej någon av dessa halvoseriösa återförsäljare som bland annat denna sida räknas som. Tyvärr är det alltid en chansning att handla från dem, ibland säljer de riktiga biljetter men ibland ogiltiga biljetter. Hoppas du får riktiga men det märker du antagligen först på konsertdagen...

• bernhardbergquis

Hej Hild!

Jag har själv köpt biljetter av biljettshop.se i över 5 år och alla biljetter har fungerat. Problemet är att jag pga mitt jobb inte kan planera så långt i förväg och har alltid köpt max några veckor innan konsertdagen av biljettshop.

Jag blev nyfiken att kolla upp det som Tirem skrev. Så jag kollade anmälningar mot biljettshop.se hos Konsumentverket och Polisen. Det var som jag misstänkte att inte en enda anmälning fanns om att personer skulle fått biljetter som inte fungerat. Så det Tirem skrev är inte sant i alla fall när det gäller biljetter som är köpta hos biljettshop.se. Det står även när man köper biljetterna att biljettshop garanterar entré till 100 %.  

Ha en trevlig Madonnakonsert! 

Svar på tråden Erfarenhet av biljettshop.se?