• Ananasan

Huvudvärk sjätte dagen i rad!!!!!!

qNu börjar det bli jobbigt. Jag har haft en slags huvudvärk, sjätte dagen idag. Den kommer och går, men  finns liksom där hela tiden. Den sitter bakom ögat och som ett band ner i nacken, men skiftar sida emellanåt. Jag har mått illa och känt mig spänd också. Jag har provat med alvedon men det hjälper endast lite. Nu känner jag att jag kanske behöver ta något annat för att bryta. Sen är jag tveksam efter som jag äter citalopram som är ett ssri-preparat och det står på t.ex voltaren att man inte ska ta dem ihop p.g.a risk för blödningar. Min vårdcentral hade inte tid att svara och de på apoteket säger, fråga din läkare. Nu frågar jag alltså om någon här vet och har tagit sådana mediciner ihop. Jag har två frågor till er:

1. Har någon här haft ett liknande tillstånd med långvarig huvudvärk och vad kan det vara??
    2. Kan jag ta citalopram om jag tar t.ex voltaren, vet någon?

Jätte tacksam för svar

• Svar på tråden Huvudvärk sjätte dagen i rad!!!!!!
  • Eleonor01

Jag hade huvudvärk i två veckor före jag sökte läkarhjälp. Önskar jag gjort det tidigare. Jag hade hjärnhinneinflammation! Mixtra inte själv, sök dig till en läkare. Huvudvärk så länge kan vara allvarligt

• Lumo

Kan ju vara bihåleinflammation med. Har du nästäppa o kanske nyligen vart förkyld? Pollenallergiker?

• Ananasan

Japp, jag har nyligen haft influensan med snuva, men är helt frisk nu, vad jag vet, ingen snuva. Har haft bihåleinflammation några gånger innan, men då har det inte flyttat sig på olika ställen i huvudet utan gjort ont vid käkarna. Enligt min pappa kan det vara migrän men det har jag inte haft tidigare. Har dock varit med om en rad jätte jobbiga händelser som tagit hårt på mig och mannen, samt mycket stress och två barn, en sjumånders som kräver oerhört. Vet inte om det är det, men jag brukar inte reagera så här. Vårdcentralen tyckte inte att jag behövde ett besök, men så kan de nog säga rätt ofta. Vad hemskt med din hjärnhinneinflammation, allvarliga saker, jag har dock inte feber eller känner mig sjuk men, usch jag vet inte...

• Ananasan

Hej!!!

Jag vill bara meddela att alla de symtom jag hade som jag också sökte på gav svar om att det kanske rör sig om magnesiumbrist. Jag tog magnesium, fjärde dagen idag och mår nu super!!! Alla symtom är borta, huvudvärken helt över och aptiten tillbaka!!!!!!!!!!!!!! Magnesiumbrist ger ofta sessa symtom och eftersom man stressat en lång period så urholkas kroppen på magnesium. Nu är det över!!!!!!

• Fia 28
    Ananasan skrev 2012-04-27 14:21:38 följande:
    Hej!!!

Jag vill bara meddela att alla de symtom jag hade som jag också sökte på gav svar om att det kanske rör sig om magnesiumbrist. Jag tog magnesium, fjärde dagen idag och mår nu super!!! Alla symtom är borta, huvudvärken helt över och aptiten tillbaka!!!!!!!!!!!!!! Magnesiumbrist ger ofta sessa symtom och eftersom man stressat en lång period så urholkas kroppen på magnesium. Nu är det över!!!!!!
    Magnesium is da shit! =)
Svar på tråden Huvudvärk sjätte dagen i rad!!!!!!