• sepaulin

Hur tidigt har ni känt av graviditetssymptom?

Hej!

Jag är lite nyfiken på hur tidigt ni som är gravida eller har barn har känt av era graviditetssymptom och hur det har yttrat sig? Jag och min sambo har precis börjat försöka och jag är så spänd på hur det kommer att kännas och när man märker nåt! Dela gärna med er av alla erfarenheter och tips inför vad som (förhoppningsvis) komma skall!!

Tack!

• Svar på tråden Hur tidigt har ni känt av graviditetssymptom?
  • Ellenbmt

Det jag kände båda ggr var uppsvälldhet, gaser och lite tröttare än vanligt på kvällen. Detta yttrar sig innan pluset på Stickan, som båda ggr varit v.5.
    Efter det runt v 6 har lukter känts annorlunda och illamående av hunger kommit. Just det, hungern har jag nog känt runt v 4-5 med. Och så lite mens-ömma bröst

• Hibiskusen

Plussade idag på eftermiddagen och är lite chockad fortfarande. Skulle haft mens för ca 10 dagar sen så mitt första symtom var utebliven mens. Sedan ÖMMA bröst och bröstvårtor!! Och vid hunger lite svagt illamående.

• AHB
    Hibiskusen skrev 2012-04-26 19:20:26 följande:
    Plussade idag på eftermiddagen och är lite chockad fortfarande. Skulle haft mens för ca 10 dagar sen så mitt första symtom var utebliven mens. Sedan ÖMMA bröst och bröstvårtor!! Och vid hunger lite svagt illamående.
    GRATTIS!!!
  • sepaulin

Är det ingen mer som vill dela med sig av era erfarenheter?

Än så länge känner jag ingenting utom möjligtvis lite ömma bröstvårtor och huvudvärk, men så kan det ju vara annars också. Är dessutom bara 5-6 dagar sen ÄL.

När började ni känna något - och vad?

• Flowerbird

Jag har en son sen innan som snart fyller 3 år, kommer knappt ihåg något från den graviditeten.. Är iallafall inne på försök nr 1 till ett syskon .. Hade ÄL i går. Så jag väntar med spänning.

• Persemona

Med tredje ihållande molvärk from ägglossningen som inte slutade. Problemet är att det är samma symtom för mens som för graviditet. När man försöker bli gravid så känner man dessutom extra mycket som man inte lagt märke till innan. Så det säkraste kortet är ett plus någon gång runt beräknad mens. Försökte bli gravid i nästan ett år med första och hade diverse symtom, men aldrig någon graviditet. 
    Jag vet att du hoppas på annat svar. Man vill så gärna, men det är den krassa sanningen. Snart blir det din tur, lycka till! 

• Jempa

Jag hade massa olika symptom.
    Började med ömmande bröst som svällde upp reält, detta innan jag ens visste att jag var gravid.
    Hade även som mensvärk, trodde att mensen var på gång men det var nog livmodern som växte.
    Sen blev jag väldigt täppt i näsan och mådde illa.
    Olyckligt nog slutade det i missfall :(

Så nu tar vi nya tag.. Försöker hitta symptom hela tiden men det är nog bara för jag så gärna vill att det ska ha tagit sig.

Lycka till!!

• sepaulin

Flowerbird: Vad spännande - lycka till!

Persemona: Tack för tipsen. Än så länge känner jag inte så mycket alls och jag tror inte heller att jag går runt och "känner efter", utan är mer ute efter hur eventuellt skulle kunna/kommer att kännas. :)

Jempa: Vad tråkigt med MF, jag håller tummarna för att nästa försök går bra!

Fortsätt gärna dela med er!

• MsHera

Mitt första tecken, med båda mina graviditeten var ganska exakt på Bim, var att jag höll på att kräkas när jag borstade tänderna. Tandborsten kunde inte nudda tungan, gommen eller komma förlångt in.

• Kiiwii

Jag plussade tidigt, 10 dagar efter ÄL. Hade då inga symtom alls utan ville bara testa för att jag var så himla nyfiken. Fick GRAVID med CB-digitala.

2-3 dagar senare på dagen då jag skulle fått mens fick jag mensvärk,molvärk,mest i ryggen men i magen också. Hade det i några dagar sedan försvann det.

Sedan har jag blivit enormt törstig och torr i munnen och fruktansvärt trött vissa dagar! Och när jag klev in i v 6 kom de ömma brösten och bröstvårtorna. Nu är jag i v 7 och har fortfarande ömma bröst, men inte lika mycket som förra veckan. Får molvärk ibland,men inte alla dagar.

Hoppas du får ditt plus

• sepaulin
    Kiiwii skrev 2012-05-06 22:38:24 följande:
    Jag plussade tidigt, 10 dagar efter ÄL. Hade då inga symtom alls utan ville bara testa för att jag var så himla nyfiken. Fick GRAVID med CB-digitala.

2-3 dagar senare på dagen då jag skulle fått mens fick jag mensvärk,molvärk,mest i ryggen men i magen också. Hade det i några dagar sedan försvann det.

Sedan har jag blivit enormt törstig och torr i munnen och fruktansvärt trött vissa dagar! Och när jag klev in i v 6 kom de ömma brösten och bröstvårtorna. Nu är jag i v 7 och har fortfarande ömma bröst, men inte lika mycket som förra veckan. Får molvärk ibland,men inte alla dagar.

Hoppas du får ditt plus

Vilken lycka det måste ha varit! Särskilt om du inte riktigt trodde på det. :) Grattis till plus!!

Lustigt att du nämner muntorrhet, vissa dagar har min tunga känts som sandpapper!

Tack!
  • Rosa pantern

När vi försökte få vårt första barn hade jag fler symtom som icke gravid än som gravid...! Jag hoppades så mkt o övertolkade allt. Men det första som dök upp var att allt på tåget doftade så starkt. Nu hoppas vi på nr två o jag är likadan igen. Har fått en liten lätt blödning som inte borde komma nu, kanske nid eller bara nåt helt annat. Bara att vänta o se! Lycka till på er!

• Nelan

Jag kände av lite av varje innan jag plussade.

Någon vecka efter ÄL fick jag sådana hugg i magen att jag fick gå och lägga mig i en soffa på jobbet. I efterhand har jag funderat på om det var ägget som fäste som jag kände? Vissa säger ju att man faktiskt kan känna det!

Någon vecka innan BIM fick jag ett hemskt munsår (trots att jag inte haft herpesutbrott på säkert 5 år!) - då började jag misstänka något. Men sen fick jag min sedvanliga huvudvärk ett par dagar innan BIM, som jag alltid får innan/under mens, och dagen efter det fick jag mensvärk och tänkte att det inte blivit någon graviditet.

Men när sen mensen inte kom på beräknad dag, så var jag tvungen att testa, och det vart ett plus. 

Så där har ni mina första tecken: hugg i livmodern, munsår, huvudvärk och mensvärk. Plus det var jag också väldigt känslig mot lukter under hela tiden från befruktningen till plusset, tyckte att allt luktade illa/starkt hela tiden!

Håller tummarna för att ni som hoppas på ett plus snart får ett!

• Rosa pantern

Det visade sig att jag var gravid ändå :) Det jag märker nu är den starka tröttheten på em/kväll. Alltså ingen hit att vara ensam hemma med en tvååring... Jag har oxå haft molvärk i magen, en dag riktiga hugg så jag trodde jag fick missfall. Min man tycker jag är emotionell som vill att han ska vara hemma mer, inget jag själv märkt dock. Tvärtom glömmer jag ofta av det.

• strumpan123

Förra gången jag var gravid så var det oplanerat, mådde illa en dag och ca en vecka efter då jag var 4 dagar sen med mensen så plussade jag, Hade ju värk i magen med trodde det var mensvärk.
    sen kom illamåendet, ryggvärken och det känsliga luktsinnet m.m

Svar på tråden Hur tidigt har ni känt av graviditetssymptom?