• loppis7

Stjärtfluss hur länge hemma från dagis?

Min dotter fick igår antibiotika mot stjärtfluss,nån som vet hur länge man bör vara hemmafrån dagis?

• Svar på tråden Stjärtfluss hur länge hemma från dagis?
  • Khaleesi

Stjärtfluss? Jag har inte ens hört ordet under mina 38 år i livet. Berätta gärna vad det är. (Ja, jag kan googla, men ändå...)

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Natulcien
    Khaleesi skrev 2012-04-26 19:46:37 följande:
    Stjärtfluss? Jag har inte ens hört ordet under mina 38 år i livet. Berätta gärna vad det är. (Ja, jag kan googla, men ändå...)
    sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rtfluss
  • Khaleesi
    hag7 skrev 2012-04-26 19:35:59 följande:
    Min dotter fick igår antibiotika mot stjärtfluss,nån som vet hur länge man bör vara hemmafrån dagis?
    Men sa inte läkaren något om det när han skrev ut antibiotikan? Hur är allmäntillståndet?
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • kaxig91
    Moi Mokulat skrev 2012-04-26 19:50:11 följande:
    Smittar det?
    Har hon feber? 

Ja det smittar väldigt aktivit ^^ .. därför också helst alla i familjen ska behandlas mot det när det väl bryter ut ^^ . Även kallat springmask o liknande^^ ..
  • loppis7

Det är inte samma sak som springmask utan samma bakterier som tex halsfluss o scharlakansfeber men istället får barnen i stjärten.Läkaren sa inget alls o jag tänkte inte på att fråga hon hade även urinvägsinf är inte speciellt hängig men äter dåligt o har lite lättare till gråt.

• pigglet

Vi fick inga order alls när dottern hade det.
    Är barnet friskt i övrigt så är det nog bara att skicka till förskolan. Men eftersom hon inte låter riktigt pigg (äter dåligt, gråter lätt) så skulle jag hålla henne hemma. 

Svar på tråden Stjärtfluss hur länge hemma från dagis?