• Karla79

Gravid och träna innan frukost

Jag behöver komma igång med lite stavgång/raska promenader, men jag är så hungrig när jag vaknar så jag har inte vågat mig på att ge mig ut innan frukost. Många säger ju att det är bäst för förbränningen att träna då. Är det någon av er andra gravida som tränar/promenerar innan frukost och hur hanterar ni i så fall hungern? Har ni tips på vad man kan äta/dricka innan utan att få håll? Det skulle underlätta för mig om jag kunde ta mig ut innan övriga familjen vaknar och kanske t o m hinna tillbaka innan deras frukost också. Men behöver inspiration :)

• Svar på tråden Gravid och träna innan frukost
  • Philippa

Ta ett stort glas med någon proviva dryck innan, det mättar och ger energi!

• Fiii

Jag vet inte om en graviditet är rätt tidpunkt att tänka på maximal förbränning (även om det så klart är bra att träna!), så hade jag varit du och hungrig på morgonen men ändå tyckt att det var den bästa tidpunkten för mig att träna på, så hade jag tagit en lätt frukost – en liten yoghurt, en smörgås eller en banan eller så – innan morgonträningen. Och glöm inte att dricka! Sedan hade jag ätit frukost med övriga familjen efteråt. Så gjorde jag förra graviditeten (den här är jag fortfarande alldeles för illamående för att skutta runt innan lunch) när jag tränade på morgonen. Men det finns säkert folk som är bättre på träning, kost och graviditet än jag som kan svara på den frågan bättre!

• Karla79

Ja, det har du rätt i, det är kanske inte förbränningen som är det viktigaste just nu... Men jag är sån där som är expert på att hitta ursäkter och skjuta upp, och blir det inte av på morgonen eller förmiddagen kommer det inte att bli av alls. Och ska jag träna på förmiddagen så måste jag vänta ett par timmar efter frukost och då är det oftast dags för lekpark eller annat med familjen, det är nog mest därför jag börjar fundera på att sätta klockan tidigt och ge mig ut. 

• Karla79

Sedan har jag tydligen extremt lågt blodtryck också och är väl lite orolig för vilken effekt det skulle få utan tillräckligt med mat i kroppen. Men jag får väl börja med en väldigt liten runda och se hur det känns.

• Ängel8401

Nej graviditeten är ju inte riktigt rätt tidpunkt att träna på tom mage... Förstår att man vill hålla sig i form då jag själv tränar mkt. Men under graviditet bör man lyssna på kroppen och ge den mat om den vill ha det, men kanske tänka på vilken mat bara. Träna men lyssna på kroppen, bränner gör du ändå vare sig magen är tom eller fylld!

• silavs

Det är inte fettförbränning du ska pyssla med när du är gravid utan den träning man gör ska vara för ett stärkande syfte.
    Du bygger muskler lika mycket som när du har ätit frulle eller inte.
    Så ät frukost;))

Svar på tråden Gravid och träna innan frukost