Jag ORKAR INTE plugga!!! Känner mig så värdelös!
Jag är så fruktansvärt besviken på mig själv!! Jag känner mig så enormt misslyckad... !!
Pluggar andra terminen på universitet, har tänkt plocka ihop en examen på fristående kurser, läser själv på distans.. Förra terminen gick bra, Men nu orkar jag bara inte plugga...det går inte!!
Började rätt bra i början av terminen, jag kände mig motiverad, hade valt intressanta kurser och allt var på topp! Men sen tog motivationen slut..
Halkade efter lite pga av några specialböcker som var försenade som jag var tvungen att ha för att kunna göra något. Jag försökte jobba ikapp, men sen var jag tvungen att lägga allt fokus på en tenta mitt i terminen. Så jag halkade efter ännu mer i de andra kurserna. Nu har jag panik och förstår inte hur jag ska hinna med allt! Läser tre kurser samtidigt (fast det överstiger inte 100% studietakt) och allt är kaos!!
Fick dessutom veta att jag inte klarade tentan jag skrev förut. Så motivationen sjönk ännu mer... Försöker plugga, men har sån panik att ingenting fastnar och till slut sitter jag bara apatisk och får ingenting gjort..
Trots att jag innerst inne tycker kurserna är intressant så känner jag motvilja så fort jag tar upp böckerna... Är spylsess på att plugga! Söker jobb för fullt men det går trögt...
Vet inte vad jag vill med den här tråden...förmodligen bara skriva av mig. Och kanske få tips på vad faan jag ska ta mig till...hur ska jag klara av studierna? Är ett sånt nederlag för mig det här!! Vill så gärna klara av kurserna! Men det var dumt av mig att välja att läsa flrea samtidigt! Det här känns omöjligt just nu...