• Sicilly

Tvättmedel och sköljmedel: Vilket märke använder ni? Ska börja tvätta inför BF.

Hej på er!
    Undrar vilket märke ni använder och vilket som är skonsammast?
    Använder ni sköljmedel? Och vilka plagg stryker ni?
    Jag är i vecka 33, men vill få det gjort, för jag har sådan ryggvärk att jag vet att jag inte kommer att klara det senare, dessutom tror jag att jag kommer att få städmani i slutet, så det är bäst att sätta igång redan nu....
    Det är så konstigt....jag har en stark önskan om att det det ska vara kliniskt rent hemma när jag åker till BB. Stressar redan inför det...

• Svar på tråden Tvättmedel och sköljmedel: Vilket märke använder ni? Ska börja tvätta inför BF.
  • Titti17

Det kanske låter lite knäppt men jag hittade denna sida förra veckan:
    www.lavano.se/
    Jag ska testa, men tyckte att de är ganska dyrt.
    Annars så har jag använt ullshampo från:
    www.minimundus.com/valkommen.htm
    Det är perfekt om du ska ha tygblöjor!
    Tycker om att handla där eftersom man får hjälpa deras fadderbarn!

vi har inget sköljmedel, kläderna är ju mjuka ändå!

Grattis och lycka till!

• Challe N

Använder Skonas parfymfria..

• Challe N

Kan tillägga att jag känner igen det där med att vilja ha det rent!! Känner mig helt stressad över att hinna fixa allt och ha det rent hemma innan den lill* kommer!!

• MotherOfTwo

Jag använder vårat vanliga tvättmedel och sköljmedel, dvs Via och Comfort.

• Sandy76

Har hört att man ska tvätta med parfymfritt medel & ej använda sköljmedel då de är små & deras hud extra känslig!

• tahira

Jag använde speciellt baby-tvättmedel som fanns på coop, parfymfritt och så. Inget sköljmedel, har också hört att det inte är bra att använda till bebiskläder

• wiwwi81

har använt/använder typ Via Sensitive o sen parfymfritt sköljmedel....eller Comfort Pure...luktar gott men är allergitestat ..tror jag.

• tahira

fast jag har för mig att det inte bara är parfymen som är "dålig" för bebisar i sköljmedel.. Men om man märker att barnet reagerar så är det ju bara att byta iof...

• Linsis

Köp parfymfritt och allergimärkt. Sen ska man skippa sköljmedel helt. Jag som alltid använt det tycket att det kändes skumt. Men min man stod på sig och vet du, det går precis lika bra har jag märkt. Det är väldigt mycket kemikalier i sköljmedel!

• Sandrew79

Jag tvättar upp allt, en gång med tvättmedel och en gång utan så att det inte en massa överflöds tvättmedel i kläderna. Jag har inte tänkt göra så varje gång, bara i början när man inte vet hur känsligt barnets hud är.

Svar på tråden Tvättmedel och sköljmedel: Vilket märke använder ni? Ska börja tvätta inför BF.