• BusJohanna

Så trött på att inte fungera!!!

Jag har Pcos och varenda biverkning på det man kan ha erkar det som.. Så less på vikten som jag inte rår på, behåring som är allt annat än kvinnlig, på humörsvängningar och framförallt den oregelbundna mensen och det faktum att få barn är så svårt!!! Inte haft mens på länge men så kom den igång får ngn månad sedan och var t.o.m gansk regelbunden. Kanske skulle vi lyckas! Men så i söndgs bara en lr två dagar innan beräknad ägglossnig så började det som en lätt rosa flytning. Det har fortsatt, rosa/brunt och kladdigare än mens men garnterat blod men ja som flytning mer än mens. Inte den vanliga smärtan och ite samma mängd.. Jag vet inte vad det är.... och blir så trött och ledsen!! Varför kan inte jag bara få fungera som en normal människa?? Vad är det nu som är galet, är det nu ngn mer grej som är fel? Så trött! Vill ha barn!!!

• Svar på tråden Så trött på att inte fungera!!!
  • miracle maker

Så som du beskriver fick jag på dag 50 förra cykeln då jag gick och väntade på att mensen skulle komma. De rosa/bruna flytningarna höll i sig i två veckor (lite till och från) och på dag 64 kom en riktig men sparsam blödning som höll i sig i en knapp vecka. Nu är jag på dag 11 (räknat från den riktiga blödningen) och verkar ha fått ÄL! Fattar ingenting, blir så sjukt trött att kroppen inte kan fungera normalt.

Min cykel varierar från 32-65 dagar och min läkare tror inte att jag har egen ÄL normalt sett. Men kanske kan det ha varit så att jag hade ÄL två veckor innan förra mensen och att jag då fick samma typ av missfärgad flytning som du har nu? Intressant att se om du också får en blödning om 14 dagar.

• Vattenmelon

Jag vet exakt hur du känner dig. Jag har också PCOs med allt vad det innebär. Förra året tyckte min kropp att den skulle strunta i det här med menscykeln och jag blödde inte på fem månader. Fick då provera för att starta blödningen. Efter det har jag haft rätt så regelbunden cykel, mellan 30-40 dagar + utslag på äl-stickor. Så det kan tänkas att jag haft äl. Men gravid verkar jag inte bli ändå. Jag misstänker att det är fler fel än PCOs också. Har en fertilitetsmonitor som alltid visar höga östrogennivåer, och det är ju inte bra.
    Ska till en privat gynekolog på torsdag för att diskutera fertilitetsutredning. Får ingen via landstinget då jag är för överviktig :( 

• jennyHI

samma här. jag ahr ahft så några gånger också. men aldrig rigtigt förstått varför. Denna cykeln är superlång + 6 månader. Fick provera en gång, då fick jag lite spottings i 6 dagar, men inget jag ser som en mens. Så vi får se om jag får provera igen och hur det går... hur länge har ni försökt?

Svar på tråden Så trött på att inte fungera!!!