• sasso78

VHS band?

Hej! Är det nån som vet om det fortfarande finns inspelningsbara VHS kassett band att köpa ute i handel?
    Såg att de visar en pippi fil på tisdag morgon som jag skulle vilja spela in till mina barn.

• Svar på tråden VHS band?
  • BuoBä

Om du inte hittar i någon butik kan du säkert leta på närmsta secondhandbutik. Där brukar det finnas massa videoband. 

• AkireNirak

Ja nog tror jag att det finns de affärer som fortfarande säljer, dock vet jag ingen affär som göra det, men som sagt, det borde finnas, då det fortfarande säljs VHS spelfilmer i handeln...

• sasso78
    BuoBä skrev 2012-04-27 10:54:44 följande:
    Om du inte hittar i någon butik kan du säkert leta på närmsta secondhandbutik. Där brukar det finnas massa videoband. 
    Ah, smart där! Min man jobbar faktiskt i en second hand butik, det finns massor av VHS band där, tänkte inte på det. Tack!
  • BuoBä
    sasso78 skrev 2012-04-27 11:07:24 följande:
    Ah, smart där! Min man jobbar faktiskt i en second hand butik, det finns massor av VHS band där, tänkte inte på det. Tack!
  • mrsStatham

Varför tar du inte bara och fixar filmen på datorn?

Bara två saker är oändliga
  • sasso78
    mrsStatham skrev 2012-05-04 22:56:43 följande:
    Varför tar du inte bara och fixar filmen på datorn?
    Hur då??
  • mrsStatham

googla efter torrenter

Bara två saker är oändliga
  • sasso78
    mrsStatham skrev 2012-05-05 22:29:04 följande:
    googla efter torrenter
    Behövs inte. Jag har ju redan spelat in filmen som gick i tisdags Solig. På VHS band. Vi har VHS spelare så det är ju lättast att spela in diekt från tvn då.
  • sverker11
    sasso78 skrev 2012-04-27 09:49:44 följande:
    Hej! Är det nån som vet om det fortfarande finns inspelningsbara VHS kassett band att köpa ute i handel?
    Såg att de visar en pippi fil på tisdag morgon som jag skulle vilja spela in till mina barn.
    Clas Ohlson  och Kjell & Company har videoband. De säljer dessutom videoapparater. Själv skulle jag nog inte köpa begagnade band eftersom videobanden slits.

Jo jag vet att jag är lite sent ute men det kan ju vara av intresse för någon som har samma problem och använder sökfunktionen.
  • sasso78
    sverker11 skrev 2012-05-13 10:16:54 följande:
    Clas Ohlson  och Kjell & Company har videoband. De säljer dessutom videoapparater. Själv skulle jag nog inte köpa begagnade band eftersom videobanden slits.

Jo jag vet att jag är lite sent ute men det kan ju vara av intresse för någon som har samma problem och använder sökfunktionen.
    Tack för tipset!
Svar på tråden VHS band?