• susannapanna

På väg att flytta till Silverdal i Sollentuna?

Jag och min man funderar att köpa en nyproducerad lägenhet i Silverdal och jag skulle vilja veta hur det är att bo där. Vi har varit och kikat på platsen flera gånger och tycker att det verkar helmysigt!

Några av frågorna jag har:
    - Störs man mycket av E4:an?
    - Är det lugnt eller spiller stöket från Helenelund och Kista över till Silverdal?

Jag vill också gärna komma i kontakt med er som också överväger att slå till på en bostad i Silverdal. Vi har tittat på en trea i ett område som Skanska bygger i Silverdals Kulle. Vore kul att följas åt under bokning, planering, inflyttning osv. 

• Svar på tråden På väg att flytta till Silverdal i Sollentuna?
  • Fannzan

Hej! Jag och min sambo flyttade i januari in i nyproducerat i silverdal, de lägenheterna som ligger precis brevid silverdals kulle. Inne i lägenheten störs vi inte alls, varken av tåget eller motorvägen. Ute på balkongen hör man motorvägen, dock inte så pass att jag störs av det. Några i vår förening pratar om att bilda en intressegrupp för att få kommunen att sätta upp bullerplank. Jag tycker att silverdal är jättetrevligt och vi trivs jättebra! Kullen blir nog jättefint, har 4 vänner som köpt lgh i de husen.

• susannapanna
    Fannzan skrev 2012-05-01 09:58:09 följande:
    Hej! Jag och min sambo flyttade i januari in i nyproducerat i silverdal, de lägenheterna som ligger precis brevid silverdals kulle. Inne i lägenheten störs vi inte alls, varken av tåget eller motorvägen. Ute på balkongen hör man motorvägen, dock inte så pass att jag störs av det. Några i vår förening pratar om att bilda en intressegrupp för att få kommunen att sätta upp bullerplank. Jag tycker att silverdal är jättetrevligt och vi trivs jättebra! Kullen blir nog jättefint, har 4 vänner som köpt lgh i de husen.
    Roligt att höra, Fannzan!
    Vi har reserverat en lägenhet och ska mötas med Skanska i nästa vecka. Spännande, tycker jag. Vore så grymt skönt med nyproduktion, faktiskt. Vår nuvarande lägenhet är visserligen jättecharmig, men jag skulle inte sakna dörrknarret, t ex

• Fannzan

Nej det är jätteskönt att allt är nytt och fräscht, framför allt att få välja all inrednig själv! När ska de lägenheterna vara klara? De har verkligen skövlat bort många träd och börjat gräva för fullt! :)

• susannapanna

Det är tänkt att det ska vara inflyttning först nästa september för etapp 2 (den vi kikar på), så vitt jag förstått. Kanske etapp 1 blir klar till vinter/vår? 

Då bor du kanske nära vår favoritfotograf! Hon och en kollega har nyligen öppnat studio på Johannesbergsplan.

• Fannzan

Men Gud vad skumt, mina vänner har köpt i etapp 1 och de får tillträde först nästa oktober.. Jag kan dock ha missförstått något, men tror verkligen att det var så.. :S ja, den fotografen ligger 2 portar bort från oss! :)

• ajnas

Vad är det för stök i Helenelund och Kista du pratar om...? Har bott på båda ställena nyligen och inte upplevt något stök öht. Ibland hänger det ungdomar i Helenelund c, men de stör inte tycker jag. Silverdal är nog jättebra att bo på!

Svar på tråden På väg att flytta till Silverdal i Sollentuna?