• tro hopp kärlek

Insemination hemma? pergo 1 klar

Heminsemination finns det? Jag har ätit pergo och väntar mensen när som.Är troligen inte gravid ..suck! men har on i tuttarna aj aj. molande värk och kissar hela nätterna..vad händer. Tog ett grav.test.negativt givetvis.

Har lossat en eller 2 tårar då jag fått veta att en väninna väntar barn nu. Glad för ehnne men olycklig för min egna.Har panik är väl rätt ors.
    Vill nu göra en insemination...kan man föra det själv och testa? kanske inte..men klinikerna är för tok för dyra..

• Svar på tråden Insemination hemma? pergo 1 klar
  • Camilla1977

Visst kan man göra en insemination själv! Jag är gravid genom heminsemination. Lyckades på andra försöket... är nu i v. 10!

• Wilma02

Blev oxå väldigt nyfiken..

• LillSkruttet

Ja me! Hur gör man då??

• Mountains

Om du bor i Stockholmstrakten skulle jag defenitivt rekomendera att du kontaktar Andrologmottagningen på Sophiahemmet. Inseminationen går på högkostnads kortet och du betalar endast för "tvätt" av spermierna. Det kostar 400 på vardagar och 800 på helgen.

Fast jag blir också nyfiken på hur man gör det hemma. På kliniker så för de ju upp simmarna ända upp i livmodern, kanman göra det hemma? Sammt att simmarna preppareras innan, hur löser man detta hemma?

• Agronom

Tro hopp kärlek: Lesbiska par som inseminerar hemma gör det ju genom att spruta in sperman i slidan (precis som vid ett heterosexuellt samlag) så om du är heterosexuell, vilket jag gissar du är , så har du ju redan en naturlig "inseminatör". För att som heterosexuell få hjälp med insemination (efter att försökt bli gravid i ett år) ska både du och sambo vara komplett utredd (är spermierna få och slöa så hjälper inte insemination heller utan då kanske man får börja titta på IVF) därefter får man på en klinik den tvättade sperman inseminerad direkt i livmodern med hjälp av en kateter (detta efter att ha ätit pergo osv för attt kliniken ska kunna styra äl).

En insemination på klinik i Stockholm kostar 1 500 kr (högkostnadskort gäller) vilket inte är så väldigt dyrt tycker jag. Annars finns det även landstingsfinansierade inseminationer men jag vet inte hur lång väntetid det är på dem?

• tro hopp kärlek

Har nu förstått att heminsemination är mer till för lesbiska rela.
    för som det står ovan har jag ju en hemma naturlig väg. För jag kommer ju inte in till
    livmoderhalsen som jag måste för att öka chanserna. Så, tyvärr har jag gett falska förhoppningar..tyvärr.
    Har kollat in storkkliniken.dk och triangeln.dk och umas i skåne.
    skall ded hur det fungerar för detta är ju lite meck..

Min man har 2% i spermievärde och jag hade på min första pergo enkelkur prog:48
    som var bra. men ändå så kom den förbaskade mensen i gårkväll. Man blir ju bara såååå less på dettqa när fler och fler runt en bara blir gravida bara sådär!

Svar på tråden Insemination hemma? pergo 1 klar