• Anonym (L)

Bygga hytt hus? Kontantinsats

Vill bygga nytt hus med att göra lite eget arbete då min sambo jobbar med det,
    Vill ha lån på 2,2 miljoner insats vi har är 100 000.
    Vad tror ni. Inga andra skulder bara billån 190 000, köpste den förra året för 300 000 och betalat av ganska mycket 

• Svar på tråden Bygga hytt hus? Kontantinsats
  • Anonym
    Anonym (L) skrev 2012-04-27 13:26:43 följande:
    Vill bygga nytt hus med att göra lite eget arbete då min sambo jobbar med det,
    Vill ha lån på 2,2 miljoner insats vi har är 100 000.
    Vad tror ni. Inga andra skulder bara billån 190 000, köpste den förra året för 300 000 och betalat av ganska mycket 
    Det ni ska ansöka om är ett byggnadskreditiv, inte ett vanligt bolån, då "säkerheten" som krävs för ett bolån ännu inte existerar.

Eftersom jag själv aldrig haft med liknade krediter att göra kan jag inte hjälpa dig utöver det, det allra bästa vore att ringa er bank och ta reda på vilka krav de skulle ställa för ett liknande lån.
    Personligen tycker jag att 100 000 i insats låter lite, men jag vet ju inte vad det eventuella slutvärdet på huset skulle bli. Har ni en tomt i ett attraktivt område så kommer (förhoppningsvis) huset vara värt betydligt mer än den summa ni lånad som byggkredit något som banken säkert tar hänsyn till.

• Anonym (L)

Tomten är i ett attraktivt läget tomt ligger på 620 000 kr,byggs många nya hus där och vi ska ju göra eget arbete med huset då sambon jobbar med det,

Svar på tråden Bygga hytt hus? Kontantinsats