• imicca

Stegring??

Fick Plus på gravtest från testlagret, CB, RFSU och CB digital i förrgår.

Idag testade jag igen för skojs skull, och det vanliga CB testet visade mycket starkare, men med testlagrets test såg det likadant ut som i förrgår?
    Jag är på BIM idag!

Varför syns ingen stegring på testlagret?? Kan detta tyda på ännu ett utomkvedes???

• Svar på tråden Stegring??
  • EQ85

för att hcg dubblas var 3e dag.
    ta det lugnt och njut nu, 

• EQ85

detta e mitt testa tidigt på äl+13.. det tar tid all hcg att stegra.

• imicca

Tack... Phu jag e sååå orolig. Vill bara att det ska bli den 3e och dom säger att allt är bra denna gången :/

• EQ85

Vet hur det är. Men måste försöka tänka positivt. 3e e inte.långt bort. Jag ska vänta till 7e

• imicca

Grejen e den att jag känner att jag har lite ont på vänster sida där mitt x satt förut. Det ömmar när jag trycker, vilket det inte gör på häger sida... Sen känns liksom som om det är något där...
    Men är det verkligen möjligt att redan känna ifall det nu skulle vara ett nytt x? Är inte det alldeles för tidigt? Och jag blöder ju faktiskt inte :/

• EQ85
    imicca skrev 2012-04-27 18:01:38 följande:
    Grejen e den att jag känner att jag har lite ont på vänster sida där mitt x satt förut. Det ömmar när jag trycker, vilket det inte gör på häger sida... Sen känns liksom som om det är något där...
    Men är det verkligen möjligt att redan känna ifall det nu skulle vara ett nytt x? Är inte det alldeles för tidigt? Och jag blöder ju faktiskt inte :/
    ett X brukar ju inte göra ont o blöda förrän senare runt v 6.
    att man har mkt ont är vanligt vid bra graviditet. alla ligament som dras ut när livmodern växer. 
  • imicca

Sist märkte jag mitt x innan dom ens kunde se vilken vecka jag va i, alltså jätte tidigt. Jg började ju blöda direkt...

Att ha ont har jag förståtts normalt, med är det lika normalt att bara ha ont på ena sidan?

• EQ85
    imicca skrev 2012-04-27 18:41:43 följande:
    Sist märkte jag mitt x innan dom ens kunde se vilken vecka jag va i, alltså jätte tidigt. Jg började ju blöda direkt...

Att ha ont har jag förståtts normalt, med är det lika normalt att bara ha ont på ena sidan?
    jag har mer ont på ena sidan ibland. kan bero på vart ligamenten dras ut.
    men ring gyn för vul o kolla om du är orolig 
  • imicca

Anser ni att denna stegringen är okej?

• EQ85
    imicca skrev 2012-04-28 10:13:46 följande:
    Anser ni att denna stegringen är okej?

den ser lite starkare ut. så ja
  • Smilla08

Om jag ska lugna dig kan jag säga att efter alla mina positiva test kring bim så gjorde jag en vecka senare (typ bim+10) ett test på gyn som mäter från 40 hcg. Det tog 1 minut att bli positivt och det blev heller inte speciellt starkt. Då hade jag samtidigt tagit hcg-prov och det låg normalt (480), så en given stegring var det ju absolut inte. Jag var helsäker på att jag skulle få missfall även om hcg:n hade stigit... Jag fick dessutom störtblödningar hit och dit efter det där, men idag är tösen i magen 24+2 veckor gammal - Så, allt är nog i sin ordning för dig :) 

• imicca
    Smilla08 skrev 2012-04-30 09:40:44 följande:
    Om jag ska lugna dig kan jag säga att efter alla mina positiva test kring bim så gjorde jag en vecka senare (typ bim+10) ett test på gyn som mäter från 40 hcg. Det tog 1 minut att bli positivt och det blev heller inte speciellt starkt. Då hade jag samtidigt tagit hcg-prov och det låg normalt (480), så en given stegring var det ju absolut inte. Jag var helsäker på att jag skulle få missfall även om hcg:n hade stigit... Jag fick dessutom störtblödningar hit och dit efter det där, men idag är tösen i magen 24+2 veckor gammal - Så, allt är nog i sin ordning för dig :) 
    Oh... tack för svaret!

Jag var inne på gyn akut igår, med tanke på min oro....men det var för tidigt för att se någonting på VUL...

Fick ta ett HCG prov och det låg på 30....är detta normalt i så tidigt graviditet? Känns som om det är jättelågt??
    Va även och tog ett prov idag...får svar i eftermiddag / imorgon...sen ska jag även ta ett på onsdag.
    Ska till barnmorskan på torsdag för VUL, och hoppas på att jag kan få något besked då =/ Är sååå orolig!

Sen tog jag även ett gravtest imorse....men såg ut som om det var svagare än det jag tog igår??? Varför??? :(

• imicca
    imicca skrev 2012-04-30 10:46:05 följande:
    Oh... tack för svaret!

Jag var inne på gyn akut igår, med tanke på min oro....men det var för tidigt för att se någonting på VUL...

Fick ta ett HCG prov och det låg på 30....är detta normalt i så tidigt graviditet? Känns som om det är jättelågt??
    Va även och tog ett prov idag...får svar i eftermiddag / imorgon...sen ska jag även ta ett på onsdag.
    Ska till barnmorskan på torsdag för VUL, och hoppas på att jag kan få något besked då =/ Är sååå orolig!

Sen tog jag även ett gravtest imorse....men såg ut som om det var svagare än det jag tog igår??? Varför??? :(

Om du inte redan förstått, så hafr jag tidigare haft ett utomkvedes! Därav min oro!
  • Smilla08
    imicca skrev 2012-04-30 10:46:05 följande:
    Oh... tack för svaret!

Vilken vecka och dag ska du vara i?

Vill inte låta negativ, men det låter lågt :/
    Jag hade en hcgnivå på 187 i 4+0 som efter två dagar hade stigit till 460. 
    Det var 5 dagar efter mitt positiva gravtest.  

Den dagen jag hade 187 i hcg så syntes inget på vul och läkaren trodde inte ens att det var en graviditet på gång just då. Så när jag sedan fick veta att det stigit till 460 så kunde jag andas, för då förstod både jag och läkaren att det var en graviditet men det var för tidigt att se något.
    Hoppas du får veta idag på eftermiddagen, vet hur extremt jobbigt det är att bara gå och vänta.. :(
    Uppdatera mig! Och du, jag håller ALLA mina tummar!!!  

• imicca

Var ett missfall :( Suck... När ska det vara min tur...

• Odetta
    imicca skrev 2012-05-02 19:25:24 följande:

ÅH....beklagar så!!! Stora kramar till dig!!! Hjärta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Smilla08
    imicca skrev 2012-05-02 19:25:24 följande:

Vad tråkigt att höra.. :(
    Jag hoppas det blir eran tur snart och att ni får eran efterlängtade bebis!  
Svar på tråden Stegring??