• Anonym (Jobbigt)

Känner mig ensam i graviditeten!

Hur var er partner under graviditeten?

Jag är gravid och känner mig ensam. Pappan har inte känt sparkar eller sett bebisen ännu (vilket jag har), vi ska på rutinultraljud snart. När jag vill prata om graviditeten så svarar han bara kort eller byter ämne. Sjukt jobbigt tycker jag.

Hoppas på ändrat beteende när han känt sparkar eller sett barnet. Kanske hoppas jag på för mycket? Råd/ tips på hur jag ska förhålla mig till detta?

Ps. Har sagt hur jag känner, men det viftar han också bort.

• Svar på tråden Känner mig ensam i graviditeten!
  • Anonym (Jobbigt)

Ingen?

• Musen

Min Man har aldrig vart med på ultraljud eller köpt kläder och sånt, han har även svårt att känna på min mage. Men när dom väl kommer ut blir det annat. Vi förlorade vårt första barn i 6 månaden och efter det är han rädd att fästa sig så länge dom ligger i mig. Däremot är han väldigt gullig mot mig under graviditeten men han vill gärna inte få känslor för ett foster. Jag accepterar det men det är jobbigt att se han så orolig. Han behandlar mig som en handikappad ibland så jag inte skall göra mig illa och frågar om jag blöder. Tror det kan vara svårt att knyta an till något som dom inte kan se eller känna

• Anonym (Jobbigt)

Tack för ditt svar Musen!

Jag fick en blödning tidigt i graviditeten och blev jätteorolig. Han visade inte ett tecken på oro. Han sa att det var väl meningen om vi skulle mista barnet, att sånt händer. Det sårade mig att han inte brydde sig mer.

Däremot är han en väldigt fin kille för övrigt och bra med barn så jag hoppas på förändring när barnet väl är fött, däremot vill jag ju att han ska vara mer delaktig! Kunna prata och planera liksom.

• Freckels

I början av min graviditet så tyckte jag att min kille hade förvandlats till världens knöl! Så himla arrogant och okänslig... Men de är nog egentligen jag som har blivit extra känslig. Sen är det ju mycket mer overkligt för männen (iaf för min) Jag kan ju hela tiden känna bebis och innan jag kände det så var det massa andra stora förändringar i kroppen..,. Han kan ju inte känna hälften av vad jag gör.

Ta det lugnt! Tänkte exakt samma som du, men nu med bara några veckor kvar till BF känns allt mycket bättre, Tror även att det kommer bli verkligare för din kille när han kan se och känna bebis.

• sorken
    Anonym (Jobbigt) skrev 2012-04-27 13:35:25 följande:
    Hur var er partner under graviditeten?

Jag är gravid och känner mig ensam. Pappan har inte känt sparkar eller sett bebisen ännu (vilket jag har), vi ska på rutinultraljud snart. När jag vill prata om graviditeten så svarar han bara kort eller byter ämne. Sjukt jobbigt tycker jag.

Hoppas på ändrat beteende när han känt sparkar eller sett barnet. Kanske hoppas jag på för mycket? Råd/ tips på hur jag ska förhålla mig till detta?

Ps. Har sagt hur jag känner, men det viftar han också bort.
    det är helt klart att pappan är otrogen. är man inte mer intresserad en så, när man ska få barn, finns inget anat alternativ. jag har varit med om det, det var ett helvete.
    men lycka till! 
  • Musen

Däremot märker jag alltid en förändring när jag närmar mig BF för då vågar han slappna av och se fram emot bebis. Jag tror det är hans sött att hantera dessa nya känslor. Det blir nog bättre sen :)

• Anonym (Jobbigt)

Ja, där har vi ett annat problem. Han verkar inte ta min trötthet och andra förändringar hos mig på allvar. Verkar tycka att jag är en latmask och gnällkärring! Flört

Jo, mycket av mina tankar och funderingar grundas nog i hormoner.

• Anonym (Jobbigt)
    sorken skrev 2012-04-27 14:31:44 följande:
    det är helt klart att pappan är otrogen. är man inte mer intresserad en så, när man ska få barn, finns inget anat alternativ. jag har varit med om det, det var ett helvete.
    men lycka till! 
    Det har jag svårt att tro ^^
  • sorken
    Anonym (Jobbigt) skrev 2012-04-27 14:39:45 följande:
    Det har jag svårt att tro ^^
    men du borde kolla upp det iallafall. för säkerhets skull liksom
  • Anonym (Jobbigt)
    sorken skrev 2012-04-27 14:40:44 följande:
    men du borde kolla upp det iallafall. för säkerhets skull liksom
    Ska hålla ögonen öppna ;) Vi har pratat mycket om otrohet och så innan, och han är väldigt emot otrohet och har fått mig att svära på att göra slut först om jag träffar någon som jag vill va med :P
Svar på tråden Känner mig ensam i graviditeten!