• bonaqua2012

Blocket höjt priserna igen. Vad tycker du om deras priser?

Hej.

Skall man sälja något så är det ju blocket som gäller!

Finns ju även Tradera, men där är det inte lika många som säljer och köper via ( konstigt nog)

Blocket har ständigt höjt sina priser och nu var det dags igen.

40 kr annonsering kostar nu 50 kr etc.

Så ja, vad tycker du om Blocket?

De börjar bli dyrt att sälja grejer. speciellt om det är något mindre man vill bli av med.

Annars så är det väl ok att betala 125 kr för bil annons, eller?
    Dock vet jag inte hur många bilder man får lägga in innan man skall betala extra för det.

Prata på vad ni tycker.

Något som jag tycker är extremt irriterande, är att många säljer sitt och struntar i att ta bort annonsen.
    Tänk hur många annonser det egentligen bara ligger där ute som är redan sålda. Irriterande och lite små fult att Blocket, då de är ju "fusk" med antal produkter som ligger ute, som egentligen inte ligger ute som är redan sålt.
    Undra hur blocket hade sett ut utan dessa extra annonser som bara ligger och tids skräpar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blocket höjt priserna igen. Vad tycker du om deras priser?
  • Frontline

Fast annonserna ligger ju inte kvar i all evighet, fick mail idag att en av mina annonser har legat inne halva tiden nu alltså i en månad är den inte såld om ytterligare 1 månad plockas den bort antar jag...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • bonaqua2012

De har t.o.m satt på hemsidan att priserna ligger mellan 10-120 kr!
    Men att det ligger upp till 125 kr!

De är snabba med att höja priserna, men sega med att hinna ändra informationen hur priserna ligger på deras hemsida.

• bonaqua2012
    Frontline skrev 2012-04-27 17:38:59 följande:
    Fast annonserna ligger ju inte kvar i all evighet, fick mail idag att en av mina annonser har legat inne halva tiden nu alltså i en månad är den inte såld om ytterligare 1 månad plockas den bort antar jag...
    Fick svar från Blocket. 25% av alla deras annonser säljs första dagen.

Jag vet att de blockas bort automatiskt efter 2 månader.
    Men tänkt hur mycket som ligger ute som redan är sålt?
  • En struts

Usch. Ingen förlust att man inte går in där och säljer kanske? Verkar meckigt. Irriterande att man ska behöva betala för att sälja. Därför får jag aldrig ändan ur vagnen.

• bonaqua2012
    bonaqua2012 skrev 2012-04-27 17:40:17 följande:
    Fick svar från Blocket. 25% av alla deras annonser säljs första dagen.

Jag vet att de blockas bort automatiskt efter 2 månader.
    Men tänkt hur mycket som ligger ute som redan är sålt?
    *plockas*
  • SilverEmma

Jag säljer inget på Blokcet numera. Är med i flera köp- och säljsidor på FB istället. Gratis är bra!

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SilverEmma

Kanske ska fundera på en ny dator då mina tangenter verkar flytta runt lite....

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • bonaqua2012
    SilverEmma skrev 2012-04-27 17:55:21 följande:

Kanske ska fundera på en ny dator då mina tangenter verkar flytta runt lite....

ja kanske det :)
  • Themis

Ja det var lite störande att de har höjt igen.

Jag har sålt mycket på Blocket och framförallt är det ju smågrejorna som man vill ha en chans att bli av med, men en del kan ju inte säljas för mer än 50 spänn.

Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Eva 081

Röstade på sista, men vet att det kommer bli ändring på det påståendet inom något år eller två, mer kan jag inte säga :)

Svar på tråden Blocket höjt priserna igen. Vad tycker du om deras priser?