• samira92

HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer

Min pappa har kämpat mot akut lymfatisk leukemi i över två år nu han har genomfört allt sjukhuset haft att erbjuda förutom benmärgstransplation då han har ett udda dna och hans kropp har aldrig klarat av det. Nu har sjukhuset sagt att de har inget de kan göra och han har högst åtta veckor kvar att leva. Nu undrar jag om ni har goda erfarenheter av alternativa behandlingar? och isåfall vilka? och hur personerna mår i dagsläget.? Inga negativa påhopp och andra elaka kommentarer vi har tillräckligt med tankar och problem själva, Jag är väl medveten om hur situationen ser ut men tro hopp och kärlek är alllt vi har kvar
    Tacksam för svar

• Svar på tråden HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer
  • Sanda

Förlorade precis min svärfar i cancer, förstår din förtvivlan! Min mammas kompis gick bort i cancer hon valde alternativa metoder och vägrade gå till sjukhuset, hon dog snabbt och lämnade en dotter på 18 år nu har din far redan prövat sjukhuset. Tyvärr finns det nog inget mer att erbjuda, vi fick acceptera att cancer tagit över våran svärfar/far. Han fick första symtomen för ett år sedan. Beskedet att han hade Max 1 år kvar att leva i februari och gick bort för en vecka sedan i blodförgiftning. Mitt råd är att spendera så mycket som det är möjligt med honom och ge honom så mycket kärlek ni bara kan

• Anonym (Antroposoferna)

Kolla med antroposoferna i Järna. Jag har sjäv väldigt svårt för det där med alternativ medecin men när inget annat finns kvar att prova så kan det ju vara värt en chans. En bekant till min pappa hade fått dödsdomen men blev botad där. Det är iaf vad han säger...

• Sanda

En sak kan jag tipsa om som inte vi fick höra förren efteråt. Att din far har 100dagar att låta en anhörig eller vän ta ut för att spendera tid med honom i slutskedet. Så slipper man slitas mellan jobb och familj. Kontakta försäkringskassan om det.

• Anonym

Det finns en del forskning som visat att om man får kroppens pH mer basiskt så kan det påverka cancerceller att tillbakabildas. Om din pappa är i skick att kunna äta så prova att han f rom NU bara äter ekologiska grönsaker och frukt. Lite kyckling eller fisk som är KRAV märkta och ekologiskt uppfödda. 3-4 msk rent kokosfett per dag (alltså riktigt kokosfett köpt på hälsokostbutiker EJ det som säljs i silverförpackningar i mataffären  som vi svenskar har när vi gör ischoklad till jul) Inget annat, framförallt inte socker som cancerceller älskar. Drick bara vatten till det, ej kaffe, the, mjölk, saft, läsk, alkohol mm Se till att din pappa får skratta mycket, gör roliga saker, titta på roliga filmer. Meditera en halvtimme morgon och kväll där han ser framför sig hur cancercellerna försvinner och han frisk och stark. Se till att han mentalt släpper taget om allt gammalt groll och att han förlåter oförrätter. Lycka Till!

• samira92

Hejsan har inte hunnit vara in och skriva tidigare allt har varit så rörigt, min pappa blir bara sämre just nu har han fått grupp healing privat healing varje dag han äter en massa ekologiska röror. Men tack för tipset Anonym vi ska prova så mycket vi bara kan. Imorgon ska jag fara till life efter en massa special mediciner som vi läst om. Och på måndag får han transporterat till sig något som heter B17 som vi ska prova
    Angående antroposoferna är något vi skulle prova men de kan inte ta sig an honom då han inte ännu orkar resa sig upp och gå uppför trappor . Tack för allt fint engangemang

• Anonym

till att börja med:
    Beklagar, måste vara fruktansvärt...Massor av varma kramar till dig och till din far och er familj och anhöriga.

Cannabis. Forskning har dels visat på att cannabis ska vara  mild men en av de effektivaste smärtlindringarna vid tex cancersjukdom och dels att cannabis kan avstanna cancerutvecklingen och till viss del bryta ner cancerceller.
    Jag är inte nog påläst, och har inte tid att hitta länkar nu, men väl värt för dig och din far att kolla upp! Cannabis finns att få på recept i andra länder just mot cancersjukdomar mm så din far behöver inte känna sig "pundig" eller så bara för att detta land har väldigt fyrkantig lagstiftning.

Mirakel sker kanske inte men kan ge din far lite mer tid, och kanske må lite bättre?

• läckerbit
    Sanda skrev 2012-04-27 19:06:47 följande:
    En sak kan jag tipsa om som inte vi fick höra förren efteråt. Att din far har 100dagar att låta en anhörig eller vän ta ut för att spendera tid med honom i slutskedet. Så slipper man slitas mellan jobb och familj. Kontakta försäkringskassan om det.
    Det heter närståendepenning och när någon närstående är så allvarligt sjuk som din pappa är så är det riktigt att man har rätt till ersättning under 100 dagar motsvarande sjukpenningen. Inte bara det utan man har också rätt att vara ledig från jobbet och arbetsgivaren kan inte motsätta sig att man är ledig.

Mitt tips är att utnyttja de dagarna, var med honom så mycket ni kan. Min pappa dog nyligen i cancer och min mamma, som innan varit så rädd att dagarna skulle ta slut, ångrade att hon inte hade tagit ut fler dagar. Hon gick och jobbade när pappa var på sjukhuset.

Annars har jag tyvärr inga andra tips, men jag hoppas att ni får från annat håll.
  • MickeN1973

Visst kan alternativ behandling vara ett alternativ.
    I synnerhet om det påbörjas i ett tidigt stadie av sjukdommen

MEN det finns tillfällen där man får göra ett val och göra den sista tiden till en minnesvärd tid.

• Baginbox

Den vetenskapliga forskningen har lett fram till de metoder som sjukvården förfogar över. Om alternativa metoder skulle fungera skulle de inte vara alternativa utan ingå i den sjukvård som erbjuds.

Jag har själv mist båda mina föräldrar i cancer och vet hur man vill gripa efter varje halmstrå. Jag skulle lägga energin på att göra den sista tiden så bra som möjligt. För allas skull. Bra med närståendepenning. Hade jag ingen aning om när mina föräldrar gick bort. Det gjorde att jag hade konstant dåligt samvete. Hos mina föräldrar för att jag inte var på jobbet och på jobbet för att jag inte var hos mina föräldrar.

Ni som hävdar att "det finns forskning som visar:" Källhänvisning tack.

Svar på tråden HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer