• litenlur

Behöver snabb hjälp med ett visst mått på IKEA:s Vikare stödbräda till barnsäng. Någon som har?

Det gäller alltså Vikare stödbräda, den här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30099293/

Vad jag undrar över är hur djup den bräda (på sidan av sängen) som den ska sitta fast i måste vara, eller kanske ska man säga bred. Den där stödbrädan nyper ju liksom fast runtom en bräda på sängen, och jag undrar hur långt in på brädan den måste ha att nypa. Så svårt att förklara... Jag ritar en bild...

Vad jag är ute efter är alltså ungefär det mått som illustreras av ett I på bilden ovan. Hur stor del av en bräda måste in där för att stödbrädan ska sitta bra? Här kanske det syns ännu bättre:

Jag blir jätteglad om någon som har stödbrädan vill hjälpa till att mäta den, och jag är ledsen för svamlet. Blev så frustrerad av att inte kunna beskriva på ett bra sätt. Glad

• Svar på tråden Behöver snabb hjälp med ett visst mått på IKEA:s Vikare stödbräda till barnsäng. Någon som har?
  • NinnaBus

Har en stödbräda från Ikea som ser ut som den på bilden. 
    Lappen är borta på den så jag vet inte vad den heter, men den ser likadan ut i alla fall...
    Vår är iofs ett par år gammal... 

Måttet får jag till ca 6cm. Mätt längst nedifrån och upp till nedersta "bulten". (det mått du ritat ut på bilden)

• litenlur

O.k. Verkar vara ca 5-6 cm alltså. Tack så mycket!

• Vickan I

Den får ju inte vara för bred heller plankan/sängsidan där du ska sätta fast stödbrädani.

• litenlur
    Vickan I skrev 2012-04-27 19:28:34 följande:
    18-25 mm bred står det att den måste vara.
    Ja, det måttet har jag koll på, men det var svårt att utläsa det mått jag efterfrågade här. Håller på att bygga en säng och ville se om det funkade med den där stödbrädan. Tack för all hjälp!
Svar på tråden Behöver snabb hjälp med ett visst mått på IKEA:s Vikare stödbräda till barnsäng. Någon som har?