• Anonym (ensam?)

Tips på dating sidor osv..? hjälp mig

Ska väl köra en kort presentation i alla fall:
    Jag är en snart 20 år "gammal" tjej påväg ut från boet (ja, jag bor hos mamma), jag är 160cm lång, gillar allt som har med asien att göra, älskar att umgås med människor, djur är ett stor intresse (dock inte hästar...), älskar kläder och köper ofta nya kläder men följer liksom inte modet, jag kör min egen stil, det jag gillar helt enkelt. älskar musik och kan lyssna på allt från piano till rock. resa är något jag tycker om att göra och under mina snart 20 år så har jag vart över halva europa, asien står högst upp på listan för nästa resa!

låter jag som en tråkig människa?

nu till det jag ville få sagt:
    jag är ensam, eller vad ska jag säga.. jag känner att jag vill träffa någon nu, det är liksom dags för det, jag vill hitta någon att dela mitt liv med. nu tänker ni säkert att "du är ju inte ens 20 än, lite tidigt kanske?"
    men nej, jag känner att det är dags nu.

men! jag har provat ett antal dating sidor, gått ut med killar mina vänner fixat ihop mig med osv... det har bara inte funkat. antingen tar det slut efter ett par mail, ingen vet vad man ska svara och konversationen liksom dör ut. dom jag har gått ut med förlorar oftast intresset och ringer/mailar aldrig tillbaka, svarar inte ens på sms, ibland är det jag som tar avstånd ifall jag känner att det inte fungerar.

kanske är jag en tråkig människa, kanske vi bara har varit alldeles för olika.. 
    men vad ska jag göra? jag vet liksom inte längre.. jag vill bara hitta den "rätta" så att säga
    vet att jag kanske aldrig kommer göra det, kanske kommer det ta 20 år, kanske 50, vem vet.. men jag vill försöka nu 

någon som kan tipsa mig om vad jag kan prata om för att inte låta tråkig? 
    några seriösa dating sidor kanske?

skratta åt mig om ni vill, men jag känner mig verkligen ensam, eller ja.. jag känner att det är dags nu att hitta någon 

• Svar på tråden Tips på dating sidor osv..? hjälp mig
  • Anonym

Tycker det där med dina resor verkar spännande... finns hur mycket som helst att prata om detta om du hittar någon som gillar att resa, eller som har rest.

• Katten bus

Prata om dina resor och intressen. Kan vara bra att chatta också, då får man en bättre känsla för personen. Det är viktigt att ha tålamod också, den rätte dyker kanske inte upp efter en vecka. Det är många många olika typer av människor ute på dejtingsidorna och det kan ta lite tid att hitta nån som matchar dig. Jag träffade mitt livs kärlek för 1,5 år sedan på Match.com. Lycka till!

• TobiasSC

När du träffar en man som är på samma vägländ som dig kommer du inte behöva bekymra dig om att vara "inte tråkig". Konversationer kommer vara friktionsfria utan att nån av er behöver anstränga sig för att det ska bli "rätt". Det bara blir det ändå.

Med det menar jag inte "var passiv". Tvärtom. Jag ska ge dig ett rätt kontroversiellt råd. När du snackar med en man du tycker verkar intressant så håll inte tillbaka med nåt och förvänta dig samma typ av öppenhet av honom. Med andra ord spela inga spel. Tycker du han är urläcker? Säg det. Vill du prata med honom varje dag? Gör det! Vill du träffa honom? Bjud ut honom! De tjejer jag själv fallit hårdast och snabbast för har varit extremt raka och ärliga med mig från första början. Betyder det att du måste blotta strupen och ta risker? Ja, ibland.

Din tid är det dyrbaraste du har och du vill inte slösa den på nån du inte passar med. Så var tydlig från början med vad du har för aspirationer. Berätta för honom vad du drömmer om. Om de inte överennstämmer med vad han vill får du veta det tidigt och kan leta vidare. Det handlar inte om att ni vill göra de sakerna med varandra just då utan om vad era respektive mål är. Det är som att ni ska bygga ett hus tillsammans och måste ha grunden klar för er innan ni kan börja. Att snacka om relationer och sånt tidigt är nåt som många tror skrämmer bort män för att de kan verka desperata. Som att de måste snärja in männen först innan de kan berätta sin mörka hemlighet om att vilja ha hus, hem och barn i framtiden. Du behöver inte göra detta med en man du kan köra raka rör med. Han kommer bara uppskatta din uppriktighet och ha mycket lättare för att själv öppna upp sig.

Svar på tråden Tips på dating sidor osv..? hjälp mig