Han vill inte?
Hejsan!
Jag har varit tillsammans med min kille i 7 år (vi är mellan 20 och 25 år). Problemet är att jag flyttade hemifrån för några år sedan och vi har fortfarande inte blivit sambos fast jag längtat i en evighet att flytta ihop med min kille. Det går inte att prata om framtiden med min kille, ofta blir han bara irriterad (förstår inte varför) och jag slutar då att prata om framtiden. Jag har drömmar om hus och barn och som sagt om att bli sambo, men han pratar ibland bara om att han har tittat på nätet på en lägenhet (exempelvis en 1a och menar då att bara han ska bo där). Han har inte sagt rakt ut att han inte vill bo med mig eller varför han blir irriterad när jag pratar om framtiden. Sedan har jag tidigare varit gravid (missfall, abort) och detta har tagit otroligt hårt på mig och det vet han. Jag undrar om killar också kan ha en sorg över en abort? för även när jag tar upp detta blir han irriterad och därför har jag hållit mycket tankar och känslor inom mig istället för att prata ut (kanske tycker han att jag ältar? eller så är detta känsligt även för honom?). Det är svårt att prata när ena partnern bara blir irriterad, då får jag hålla mina tankar och drömmar för mig själv istället (vilket kanske inte är så bra alltid).