• sengA

Börja med gelenaglar hemma

Hejsan! Jag har planer på att börja bygga mina egna UV gel naglar då priserna på salongerna numer är vidriga.
    Jag har full kull på hur man gör osv så behöver inga pekpinnar eller undervisning men jag har ingen koll på vilka produkter som är bra och dåliga.
    Berätta gärna vad du har för produkter och vad du tycker.

Så mina frågor, som kanske någon av er har svar på är:
    1. Vart hittar man billiga enkla startkit med lampa osv förutom tradera och ebay?
    2. Vad på ebay och tradera är bra och vad är dåligt? 
    3. "Jina UV gel", är det bra?

• Svar på tråden Börja med gelenaglar hemma
  • Loppan8604

Tyvärr e de nog de ställena då får vända dej till om du inte har f-skattsedel eller diplom till nagelteckniker:/ De e inte många bra företag som säljer utan diplom:(

De e inte så lätt att bygga naglar som man tro. utan för att få ett hållbart resultat måste de kunna en del om naglen å uppbyggningen av gelen. Va ickså försiktig men filandet så du inte förstör dina naturliga naglar! Lycka till!!:)

• sengA
    Loppan8604 skrev 2012-04-27 22:52:28 följande:
    Tyvärr e de nog de ställena då får vända dej till om du inte har f-skattsedel eller diplom till nagelteckniker:/ De e inte många bra företag som säljer utan diplom:(
    De e inte så lätt att bygga naglar som man tro. utan för att få ett hållbart resultat måste de kunna en del om naglen å uppbyggningen av gelen. Va ickså försiktig men filandet så du inte förstör dina naturliga naglar! Lycka till!!:)
    Men det finns många sidor har jag hört, vill mest veta vilken av dom som är bäst! :) Vet redan om några, nail4you, maros och några utländska :)
    Sen så undrade jag ju faktiskt vad ni som håller på med detta använder.

Jag har erfarenhet av att bygga naglar och då menar jag inte "Depends gelkit"  (lika bra jag säger det) Det är bara det att jag har inte egna grejor än.
    Men titta nu får jag pekpinnar endå haha förstod det, men, men :) Som jag skrev så har jag full koll på hur man bygger, om hygien osv det jag inte har koll på är själva produkterna :) Tack för att du tog dig tid att svara endå.
  • sengA
    Meus Veritas skrev 2012-04-28 00:38:19 följande:
    Nagelgiganten.se borde ha allt du behöver och lite till
    Den sidan visste jag inte fanns, ska kika lite. Bygger du naglar?:)
  • Loppan8604

De va inte meningen att pekpinna dej:( vill bara inte att du köper in massa saker å att de sedan inte funkar men hållbarheten. Inte kul ju:) men men e själv nagelteckniker så om du behöver råd angående hur du ska göra så hör av dej:)

Min gele e super:) heter neo nails men den får bara utbildade köpa e ha rätt så säker på....

• sengA
    Loppan8604 skrev 2012-04-28 09:43:52 följande:
    De va inte meningen att pekpinna dej:( vill bara inte att du köper in massa saker å att de sedan inte funkar men hållbarheten. Inte kul ju:) men men e själv nagelteckniker så om du behöver råd angående hur du ska göra så hör av dej:)
    Min gele e super:) heter neo nails men den får bara utbildade köpa e ha rätt så säker på....
    Okej, jaja, :)  Jag har ju en "kompis" som inte är utbildad men är jätte duktig på att bygga naglar endå. Hon har gjort naglar på mig en gång. Men av någon anledning är hon inte sugen på att dela med sig utav vad hon använder för produkter. Det är lite synd.
    Jag har sett på Ebay att till många kit så säljs det geleer med märket "Jina" Är lite nyfiken på om det är bra eller dåligt. 

Funderar på detta startkit: http://viewitem.eim.ebay.se/36W-UV-GEL-LAMP-DRYER-UV-TOOL-NAIL-ART-TIPS-SET-KIT-11/270756743733/item
    Och komplettera med några småsaker då det inte innehåller allt jag vill ha.
  • Meus Veritas

Nä jag bygger inga naglar annat än på mig själv men tycker den sidan är superb för allt jag vill hitta på

• Loppan8604
    sengA skrev 2012-04-28 11:38:51 följande:
    Okej, jaja, :)  Jag har ju en "kompis" som inte är utbildad men är jätte duktig på att bygga naglar endå. Hon har gjort naglar på mig en gång. Men av någon anledning är hon inte sugen på att dela med sig utav vad hon använder för produkter. Det är lite synd.

Jag har sett på Ebay att till många kit så säljs det geleer med märket "Jina" Är lite nyfiken på om det är bra eller dåligt. 

Funderar på detta startkit: viewitem.eim.ebay.se/36W-UV-GEL-LAMP-DRYER-UV-TOOL-NAIL-ART-TIPS-SET-KIT-11/270756743733/item

Och komplettera med några småsaker då det inte innehåller allt jag vill ha.

Nä va synd att din kompis inte vill dela med sig:( aja så e de ibland folk e penga galna;)

Har ingen erfarenhet av de märket å inte hört om de så ja vet inte hur de e. Om de e priset låter de lite för bra flr att vara sant. Kan vaea att uv-lampan inte har tillräcklig styrka. Va noga med de annars stelnar inte gelen!!
Svar på tråden Börja med gelenaglar hemma