• Anonym (Längtar!!!)

3 försök - Fattar han inte???!!!

Faaaan !   Måste bara skriva av mig en fredag kväll....
    Är tillsammans med en 6 år yngre kille sedan 3 år. Han säger att han inget hellre vill än ha barn och faktiskt där tror jag honom. MEN - han FLYR allt som är "jobbigt" att prata om!!!! Så vem faan ska jag prata med.

Han fattar inte att jag - för vår skull - går på en dubbelkur med Pergotime för att VI ska få ett barn. Bryr han sig - nej då!?! Han tycks tro att bara jag är "tillräckligt kåt" så räcker det!!! Vilken jävla planet är han född på???

Vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd... Jo kanske veta om det är fler än jag som har så korkade karlar att dom inte fattar att det verkligen är ägglossningstest och nu eller aldrig med mig!!!???

Kram till er alla som också kämpar!!!

• Svar på tråden 3 försök - Fattar han inte???!!!
  • Selaine

Jag tror det är svårare för männen att ta in... utifrån det jag läst på forum.

• Anonym (Längtar!!!)

Jo men om vi nu har ett "window" när det eventuellt finns en möjlighet att göra barn och man "LÄNGTAR" efter barn.... varför missar man då chansen????

• Anonym

Vill han verkligen bli pappa?

• Anonym

Kämpigt! Jag skulle nog aldrig klara av detta om vi inte var två som drog åt samma håll. Men jag fattar inte, tror han att ni kan ligga när som helst bara du är kåt, och vill han inte ställa upp nu när det verkligen gäller? Har han varit med hos läkaren och fått höra "the basics"? Min gynekolog brukar börja typ varje besök med att ta fram bilden på äggledare i genomskärning och förklara hur barn blir till... Man surfar till sig så mycket information som barnlös kvinna, och ibland kan även jag chockas av hur lite min sambo vet!

Vi har hållit på i många år med detta ÄL-sexande och det är ju inte direkt kul. Min sambo är en klippa och ställer alltid upp, i alla fall om jag säger till innan han typ hinner somna. Här på FL har jag förstått att det inte är lika enkelt för alla killar, oavsett om de vill ha barn eller inte.

• Anonym (Fru Ä)

Det är ju helt lönlöst att äta pergotime om ni inte har sex under de dagarna ÄL ska ske, eller när ÄL-testen visar på att ÄL kommer ske...Det måste han väl fatta att man endast kan bli gravid under de 24 timmarna som ägget lever och att spermier måste finnas där då ägget släpper?! Du får tala om för honom att det är så...be läkaren tala om det!

Asså innan jag fick pergotime så var både jag och min man under utredning,och på ett samtal där sjuksköterskan ingående berättade hur medicinen funkar, när ÄL sker, när man ska ha sex osv.

• Anonym (Längtar!!!)

Jo han vill verkligen ha barn och bli pappa - han har längtat i många år.
    Men vet inte om det skrämmer honom nu när det finns en möjlighet. Jag fattar absolut INGENTING!

Glad gubbe igår men inget sex... håller tummarna för ikväll!

• Anonym

Varför vill du ha barn med en omogen kille som inte kan prata om vuxna saker?

• Anonym (Längtar!!!)
    Anonym skrev 2012-05-02 22:35:38 följande:
    Varför vill du ha barn med en omogen kille som inte kan prata om vuxna saker?
    Svaret är enkelt - jag älskar honom. Vet att han älskar mig också.

Det känns som det bara är i barnfrågan som han liksom vägrar ta till sig information. Hans ex gjorde abort utan att prata med honom innan, han kom på det av en händelse - hennes väninna råkade avslöja henne. Dom hade då varit sambo i 4 år. När han nämner det får han nästan alltid tårar i ögonen - han kan säga att min son/dotter hade varit 10 år nu... Vet inte om det är den händelsen som gör att han reagerar som han gör nu.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Längtar!!!) skrev 2012-05-02 09:44:52 följande:
    Jo han vill verkligen ha barn och bli pappa - han har längtat i många år.
    Men vet inte om det skrämmer honom nu när det finns en möjlighet. Jag fattar absolut INGENTING!

Glad gubbe igår men inget sex... håller tummarna för ikväll!
    Var inte för hård mot honom TS. Det är inte jättelätt att ställa upp bara för att man skall. Det finns otroligt mycket psykist press även på killarna och det hjälper liksom inte att tänka att man vill ha barn. 

Kan du inte försöka ha mer regelbundet sex med din kille, typ hela ÄL-veckan? Så att ni "värmer upp" lite tidigare?

Jag tror att det är jättemycket press. Han måste vilja, måste bli upphetsad, måste komma, måste, måste, måste... tänk om det inte går? Tänk om ni inte lyckas? Tänk om, tänk om... Det är inte alltid så lätt att hantera sådana känslor, jag vet själv att jag ibland avstått sex vid ÄL för att det ibland varit för stor press över att då borde jag lyckas. Det har varit lättare att inte ha sex så att jag har haft något att skylla på när jag inte blivit gravid... rent psykologiskt alltså, jag vill ju bli gravid, men besvikelsen är inte så lätt att hantera.

De flesta kliniker har kontakter med terapeuter eller psykologer. Kanske du kan få din kille att gå dit. Han är kanske bara otroligt dålig på allt detta med känslor och sådant och det är inte så lätt att veta vad man skall göra eller hur man skall hantera det. Där är nog vi tjejer faktiskt lite bättre.  
  • Anonym (Längtar!!!)
    Anonym (Hmm) skrev 2012-05-03 19:04:46 följande:
    Var inte för hård mot honom TS. Det är inte jättelätt att ställa upp bara för att man skall. Det finns otroligt mycket psykist press även på killarna och det hjälper liksom inte att tänka att man vill ha barn. 

Kan du inte försöka ha mer regelbundet sex med din kille, typ hela ÄL-veckan? Så att ni "värmer upp" lite tidigare?

Jag tror att det är jättemycket press. Han måste vilja, måste bli upphetsad, måste komma, måste, måste, måste... tänk om det inte går? Tänk om ni inte lyckas? Tänk om, tänk om... Det är inte alltid så lätt att hantera sådana känslor, jag vet själv att jag ibland avstått sex vid ÄL för att det ibland varit för stor press över att då borde jag lyckas. Det har varit lättare att inte ha sex så att jag har haft något att skylla på när jag inte blivit gravid... rent psykologiskt alltså, jag vill ju bli gravid, men besvikelsen är inte så lätt att hantera.

De flesta kliniker har kontakter med terapeuter eller psykologer. Kanske du kan få din kille att gå dit. Han är kanske bara otroligt dålig på allt detta med känslor och sådant och det är inte så lätt att veta vad man skall göra eller hur man skall hantera det. Där är nog vi tjejer faktiskt lite bättre.  
    Tack för ditt svar! Jo jag försöker låta bli att sätta press... Tror det är lite därför jag vänt mig hit också.... jag behöver "prata" om det men känner att jag inte kan göra det med honom. Det är kanske därför som jag undrar om han "inte fattar"..!! Jo, jag tror han fattar så det är väl inte det även om han gör knäppa uttalanden ibland.
    ÄL tester gör jag i smyg just för pressens skull.

Nu blev det "glad gubbe" 2 dagar på rad och världens svullna mage och värk i äggstockar. Lyckades få till lite mysigt sex andra dagen med "glad gubbe" och natten efter släppte äl-värken. Hoppas nu och håller tummarna!   :)

Sen är det väl så att varje månad tant röd kommer så gråter jag floder utan att visa det. Visar jag det minsta att jag är besviken så blir kommentaren typ "det är väl ingenting". Kanske är det hans skyddsnät....

Han är inte bra på att prata! Har ända sen han var liten haft problem av olika slag.... Mamma som faktiskt valde att supa ihjäl sig pga pappan. Min sambo såg henne i de värsta scenario man kan tänka sig. Dom berättade inte att hon dog - han va mammas pojke. Mobbad i skolan pga pappan genom hela skoltiden inkl gymnasiet. Jo - jag vet han är en trasig själ och beter sig jävligt dumt då och då, inkl otrohet.
    Jag vet jag är dum som stannar MEN - Jag älskar honom ändå!!! Jag har väl egentligen alltid sagt att lögner kan jag inte ta men sanningen. Att jag inte tror på livslång trohet däremot ärlighet - då låter man den andra partnern välja om man vill lämna eller jobba sig igenom.
    Dumma saker han gör eller säger, tex otroheten, verkar ibland som om han testar mig - stannar jag eller drar jag också - sviker jag honom. Han ser inte det som om han sviker mig. Sist han va onykter kom det "fattar inte att du inte slänger ut mig"... Jag frågade om det va det han ville... då började han storgråta och sa nej....
  • Anonym

Jag förstår att du blir frustrerad och arg! Det är inte riktigt läge att tycka synd om killen  när du går igenom hormonbehandling för att det ska funka (snacka om press!). Min sambo har varit rätt svår också, men efter snart två år har han nu äntligen fattat och försöker i alla fall vid ÄL (inte alltid det går hela vägen), och hade han inte försökt nu när jag tar min första pergo-kur hade det varit droppen och jag hade inte längre orkat.

Sätt dig ner med honom och fråga lugnt i tur och ordning om han

1: Förstår vilken belastning pergo-kurerna är på din kropp (håll dig t det fysiska som är påtagligt)?
    2: Förstår att det är ett fönster på enbart 24--48 timmar om man ska vara säker på att det finns levande spermier på plats när ägget släpper?

Vad gäller din "kåthet" (vilket kanske är vad han behöver få bekräftat för att själv tända), så har jag sagt i liknande situationer att vid ÄL så tänder jag lättare o starkare än annars (sant f mig), bara man kommer igång. Får du med honom då så får man kanske "överdriva" lite i just detta sammanhang (annars tycker jag verkligen inte att man ska fejka) när så mkt står på spel.

Svar på tråden 3 försök - Fattar han inte???!!!