• bepoe

Normalt antal kläder enl 118118 - tycker ni det stämmer?

Så här skriver 118118 på en fråga - tycker ni det stämmer? Stämmer det på er? Hur mycket har ni och tycker ni att ni har mycket eller lite?

Hur mycket kläder är det normalt att ha i garderoben?

Ett genomsnittligt antal kläder att ha i garderoben är runt fem byxor, tio tjocktröjor, fem skjortor, 15 t-shirts, och tio par underkläder samt strumpor.

Jag antar att det här är för killar, men det kan ju inte skilja alltför mycket. 

• Svar på tråden Normalt antal kläder enl 118118 - tycker ni det stämmer?
  • MHM

Det är typ vad jag har, fast jag har mer underkläder än så. Och lite klänningar och kjolar.
    Fast jag shoppar inte nytt nu heller, då jag håller på att gå ner i vikt. 

• Khaleesi

Oj oj oj! Både jag och maken har mångdubbelt mer! Största anledningen är väl att man köper nytt oftare än man gör sig av med något gammalt. (Men 15 t-shirts kommer jag inte upp i, för sådana använder jag i stort sett aldrig.)

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • bepoe

Nä, jag hajade till när jag såg det, jag har mycket, mycket mer, och ändå tycker jag att jag har ganska lite kläder.

• Johan70

Vad är normalt i detta avseende? Vet inte. Vem bryr sig? Det spelar väl ingen roll för mig hur mycket kläder någon annan har i sin garderob?

Svar på tråden Normalt antal kläder enl 118118 - tycker ni det stämmer?