Elektronisk fästingavvisare!
Hej! Någon som har erfarenhet av det? (www.fastinghalsband.se/fastingavvisare-ultraljud.html) Funkar det? Plockade fästing nr 3 idag så djävlarna har tydligen kommit! Någon som har andra tips?
Hej! Någon som har erfarenhet av det? (www.fastinghalsband.se/fastingavvisare-ultraljud.html) Funkar det? Plockade fästing nr 3 idag så djävlarna har tydligen kommit! Någon som har andra tips?
Har hört flera som testade förra året och det var helt bortkastade pengar. Ska man vara säker så är det Scalibor/Exspot som gäller.
Däremot har jag hört att den här tydligen funkar rätt bra http://www.pfcfinland.com/shootag/sv/home men jag garanterar mig med Scalibor.
Jag tycker den funkar jätte bra , i förrgår plockade jag bort 6 st fästingar från min hund så köpte jag en igår och då va det inga fästingar på han varken igår eller idag !
Min uppfattning är att inga giftfria metoder fungerar tyvärr. Det finns både halsband ( seresto och scalibor), droppar (frontline och exspot) och tablett (bravecto) som ger väldigt bra skydd mot fästingar och sjukdomar.
Kan rekommendera ett pulver som heter Fixodida. Funkar toppen på vår fästingmagnet. Visst har han en och annan ovälkommen besökare, men det är absolut hanterbart om man kollar igenom honom regelbundet. Han tål inte de giftiga medel som finns, ex Scalibor m fl, så detta är ett bra alternativ för oss.