• Anonym (hrrmmff)

Min "klita" kliar hela tiden

Blir galen på det trodde det va i samband med min svampinfektion men det kommer och går nu. min klitoris kliar hela tiden inte precis på men under hudvecket om ni förstår vad jag menar precis som där skulle ligga ngt och skava. Tvättar bara med intimtvål osv...är det en nerv som förstörts efter förlossning.`? för jobbigt är det och irriterrande

• Svar på tråden Min "klita" kliar hela tiden
  • Anonym

Har du kollat riktigt noga så det inte ligger nån liten papperstuss eller nåt där längst in? Smörj med bepanthen under "kappan" annars, lindrar bra när det kliar i snippan!

• Anonym

Torrt? Har också väldigt torra slemhinnor efter förlossningen (11 veckor sen)

• Anonym (hrrmmff)

har kollat flera ggr med spegel å noga å ally. INGET där. ska pröva att smörja.  cirka 5 mån sedan jag fick barn. har normalt sett mkt flytningar så torr är jag inte eller har inte med det å göra?

• Anonym

Säker att det inte har med svamp att göra? Jag kan få det ibland & ett par dagar med Pevaryl så är problemen som bortblåsta. Tvättar du dig onödigt mycket? Använd bomullstrosor & sov gärna utan underkläder så underlivet får andas. Var noga med sängkläder/kläder & försök att inte gå i tighta byxor/jeans när besvären gör sig påminda. Också då blir ventilationen dålig.

• Anonym (hrrmmff)

tog en svamp kur canesten för inne och utvärtes svamp det försvann detta är 3 veckor sen. tvättar  mig inte onödigt mkt och när jag gör det använder jag intim tvål från apoteket. sover till 90% utan trosor..

• Anonym
    Anonym (hrrmmff) skrev 2012-04-28 00:00:41 följande:
    tog en svamp kur canesten för inne och utvärtes svamp det försvann detta är 3 veckor sen. tvättar  mig inte onödigt mkt och när jag gör det använder jag intim tvål från apoteket. sover till 90% utan trosor..
    Är du noga med sängkläderna & dina egna kläder?
    Jag kan inte ha annat än trosor o bomull i regel. Annars kan det bli jobbigt efter ett par veckor.
  • Anonym (hrrmmff)

jag går typ allitd i jeans med ej tajta i grenen.byter sängkläder 1 gång i veckan.

• Anonym (hrrmmff)

har fått kliande utslag på benen och magen med som kommer och går hämger det ihop?

• Anonym
    Anonym (hrrmmff) skrev 2012-04-28 00:07:33 följande:
    har fått kliande utslag på benen och magen med som kommer och går hämger det ihop?
    Då kommer jag att tänka på ditt tvättmedel. Är det parfymerat?
    Jag hade provat att byta sängkläder oftare. 2 ggr/vecka. Det räcker ju om man tvättar 1ggn/vecka. Om man nu bor i lgh t.ex.

Du skulle inte kunna tänka dig att försöka gå i andra typer av byxor en vecka och se om det blir skillnad? Mjukisbyxor är ju bland det bästa..beror ju lite på vad du har för jobb kanske.
  • Anonym (hrrmmff)

är mammaledig men hatar att gå ute i mjukisbyxor är ute var dag och rör mig parken osv...  jo det 'r parfymerat men haft samma tvättmedel i ett år nu

Svar på tråden Min "klita" kliar hela tiden