ja o mitt ex var ihop i 3år. Jag har två barn, han inget. Efter flera vändor i familjerådgivning då han var ooootroligt lat valde vi (jag) att bli särbos. Vi bodde i hus och han kunde sova till 16-17 på dagarna, sket i att ta hand om sin egen sjukdom (=har fått ringa ambulans flera ggr pga det) hemmet sket han totalt i. Barnen också, men det kunde jag ta efter som de är "mina". Vi bodde i lägenhet först, och när jag fråga vad som kan få honom att göra något här hemma var det att han ville ha hus, ett eget boende. Därför flyttade vi från lägenhet till hus. (blev ingen skillnad).
Det var såååå skönt att flytta isär och slippa se han framför tv´n (det var det enda han gjorde, spela eller såg film) medan ja städa, renovera och styrde upp allt.
Tyvärr fick han min nyckel, såklart, vi var ju fortfarande ihop, älskade honom fortfarande. Men det höll bara några veckor då han istället satt i min lägenhet :/
Det sista han sa var en gång när jag kom hem från jobbet, hade haft möte så var inte hemma förns 20,00, barnen var hos pappa, då satt han i soffan, fötterna på bordet och kläcker ur sig: Vad blir det för mat?
Jag bad om min nyckel, kastade ut honom och sen dess har det vart slut. Och det var såååååååå skönt!